3 / 4

Traficul de pe Baneasa ar putea fi transferat pe Otopeni, din 2012

Daca luam in calcul faptul ca, pe termen mediu si lung, taxele de pe aeroportul Baneasa vor creste - pentru ca Baneasa este un aeroport de oras - in timp ce pe Otopeni se vor micsora, companiile aeriene low-cost ar putea migra catre aeroportul Henri Coanda.

Cum proiectul unui aeroport in sudul Capitalei (Adunatii Copaceni) a ramas suspendat, Otopeni ar putea deveni, din 2012, singurul aeroport din Capitala pe care se vor efectua zboruri comerciale.

“In urmatorii doi ani, aeroportul isi va moderniza fluxurile in conformitate cu Acordul Schengen, iar in iulie 2012 ar putea asigura o capacitate totala de prelucrare de 4.500 pasageri pe ora de varf, putand prelua o mare parte din zborurile de pe Baneasa”, declara, la sfarsitul lui 2009, Catalin Radu, director general al departamentului de aviatie civila in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Astfel, capacitatea de procesare a terminalelor de pasageri va creste semnificativ, estimandu-se atingerea unei cifre de 6 milioane de pasageri pe an care ar putea acoperi, in mare, traficul de pe cele doua aeroporturi (6,5 milioane pasageri in 2009).


Evolutia traficului
An Aeroportul Baneasa (pasageri)
Aeroportul Otopeni (pasageri)
2002 0,030 mil. 1,100 mil.
2003 0,170 mil. 1,900 mil.
2004 0,210 mil. 2,600 mil.
2005 0,385 mil. 3,000 mil.
2006 0,700 mil. 3,500 mil.
2007 1,000 mil. 5,000 mil.
2008 1,760 mil. 5.000 mil.
2009 2,005 mil. 4,483 mil.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri