3 / 4

Miza pe originalitate si profesionalism, nu pe imitatie nereusita

Nici industria spa-urilor din Romania nu a fost evitata de criza financiara, spune Stefan Jianu, prima scadere a cererii inregistrandu-se la inceputul anului 2009.

“La inceputul anului 2009 au inceput sa scada cererile la spa (mai putin la cel medical) si a trebuit sa luam masuri. Am redus tarifele, am creat clubul Bali Spa, am creat pachete cu preturi mai atractive, am inclus servicii suplimentare, am renegociat chiriile, am redus temporar salariile cu acordul angajatilor nostri. In acest fel nu am concediat pe nimeni si dupa trei luni am intrat din nou pe profit”, spune Stefan Jianu.

Pe de alta parte, compania a continuat sa importe produsele spa din Bali, a angajat un nou terapeut balinez si a extins sfera procedurilor. Investitiile din acest an au vizat un import de mobilier din Bali, decoruri si produse spa, echipamente noi pentru restaurantul balinez (Bumbu Bali), echipamente laser, IPL, ultrasunete.

“Piata de spa creste in Romania, oamenilor criza le-a adus aminte ca starea lor de bine si sanatatea sunt mai importante decat numarul caselor. Centrele spa trebuie sa mizeze pe originalitate si pe profesionalism, nu pe imitatie nereusita. Cu siguranta domeniul spa-urilor are potential pentru investitii, chiriile si salariile sunt mici, iar acest segment, ca si cel medical, nu a scazut in criza”, afirma Jianu.

Acesta afirma ca in ultimul an au aparut si in Romania centre spa la standarde internationale, pana acum nivelul investitiilor in acest sector fiind scazut – existau mai multe spa-uri de zi sau de hotel, suprapus mai mult peste profilul de fitness.

In prezent, spa-urile doctorilor Jianu genereaza afaceri de 500.000 euro, cu un profit operational de aproximativ 25%. Pentru 2010, Stefan Jianu estimeaza o crestere a afacerilor “de cel putin 10-15%”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri