1 / 4

Promotiile, la mare cautare. Ce au vandut agentiile in primele 6 luni

Pe fondul scaderii puterii de cumparare, in primele 6 luni ale anului, turistii romani s-au inghesuit la oferte speciale de tip early booking sau last minute si si-au indreptat atentia catre destinatii cat mai accesibile. “Prima jumatate a anului s-a caracterizat prin fuga turistilor dupa rezervari timpurii si oferte speciale. Sezonalitatea s-a mai diminuat, am reusit sa vindem multe pachete si in lunile de iarna. Atunci cand pe piata au aparut pachete cu reduceri substantiale fata de anii anteriori si adaptate nevoilor clientilor, vanzarile au fost remarcabile”, declara Sorin Vaduvoiu, director executiv al Perfect Tour, tour-operator care in primul semestru al anului a raportat vanzari de 12 milioane euro, in crestere cu 23% fata de perioada similara a lui 2009.

Daca in anii de crestrere economica, romanii isi permiteau sa isi achizitioneze vacanta cu putin timp inainte, cand tarifele erau foarte ridicate, in 2010 romanii au cumparat din timp si au facut economii de pana la 30%. “In 2010 am vandut mai bine decat anul trecut in lunile de extrasezon. Reducerile de early booking au ajuns pana la 30% din tariful de catalog si turistii care si-au planificat vacanta din timp au avut astfel de castigat”, spune si Cristian Francu, director executiv Klever Travel.

Cele mai cautate destinatii au fost si anul acesta, Bulgaria, Turcia si Grecia. “Turistii cu bugete mai mici s-au limitat si anul acesta la Bulgaria, Grecia si Turcia. Spre aceste destinatii am vandut marea majoritate a pachetelor”, declara Lucian Boronea, director general Accent Travel & Events, companie care in primul semestru al anului a raportat o cifra de afaceri de 7,25 milioane euro, in crestere cu 4,37% fata de aceasi perioada a anului trecut.

O alta destinatie care s-a cerut foarte mult in randul turistilor romani a fost Spania, care anul acesta a venit cu tarife foarte bune pe piata. “Pachetele speciale pe Spania din iarna - primvara (365 euro/persoana/pachet care include zbor, transferuri si cazare 7 nopti cu pensiune completa la hotel 4*) s-au vandut foarte bine”, explica reprezentantul Perfect Tour.

Pe fondul scaderii tarifelor, si segmentul de croaziere a raportat vanzari in crestere anul acesta. “Au fost foarte apreciate si destinatiile acoperite de croaziere, in special cele din Europa, turistii romani intelegand tot mai bine ca intr-o croaziera pe un vas de 5 stele platesc mult mai putin decat in oricare alta structura de vacanta de acelasi nivel. Royal Caribbean, compania pe care o reprezentam in Romania, a inregistrat vanzari in crestere cu 32% in S1”, sustine Nicolae Demetriade (foto), presedintele World Travel.

Turistii cu o mai mare “dare de mana” au ales destinatii precum Cuba, Republica Dominicana, Jamaica, Maldive, Brazilia sau Mexic. “Destinatii relativ noi care au fost interesante pentru turisti au fost Croatia si Muntenegru, precum si croazierele pe Mediterana sau vacantele exotice in Mexic, Republica Dominicana sau Brazilia”, mai afirma Francu.

Turismul pe litoralul romanesc a inregistrat cresteri spectaculoase doar in perioadele de weekend, total insuficient pentru hotelieri, care in cazul fericit al acoperirii costurilor de functionare pe tot anul, nu reusesc sa faca si investitii, potrivit jucatorilor din piata.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri