2 / 4

Agentiile si-a sacrificat profitul de dragul fidelizarii clientilor

In comparatie cu prima jumatate a lui 2009, piata de turism locala a crescut, din punctul de vedere al volumului de vanzari cu o medie de 5 pana la 10%, potrivit jucatorilor din domeniu. “Daca ne raportam la 2009, a fost o crestere modesta, dar daca vorbim de rezultate financiare, intreaga piata turistica este extrem de afectata”, afirma Nicolae Demetriade, fondatorul Happy Tour.

Profitul a fost insa influentat negativ de comisioanele din ce in ce mai reduse ale agentiilor care au incercat astfel sa isi mentina, poate chiar sa isi creasca portofoliul de clienti. “Cifra de afaceri a fost intr-o relativa stagnare, profitul micsorandu-se usor, pe fondul investitiilor facute si a scaderii comisioanelor practicate”, explica Simona Veteleanu, directorul general al agentiei TravelBiz.

Chiar daca cifra de afaceri a crescut cu 12%, profitul a ramas acelasi de anul trecut si in cazul Klever Travel. "Pe scurt, putem concluziona ca am reusit sa vindem mai mult decat anul trecut, insa aceasta crestere in volum ne-a mentinut profitabilitatea la un nivel comparativ cu cel din primul semestru din 2009”, afirma seful Kelver Travel.

Un aport important la scaderea profitului l-a avut si reducerea bugetelor pe segmentul corporate. “Pe partea de corporate am avut de-a face cu o scadere drastica a bugetelor pentru evenimente, fata de 2009. Insa , cu trecerea crizei speram ca piata sa se redreseze si pe acest segment”, explica Lucian Boronea (foto), seful Accent Travel.

Prima jumatate din 2010 a adus situatii noi precum eruptia vulcanica din Islanda care a afectat serios traficul aerian sau criza din Grecia care au afectat serios incasarile tour-operatorilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri