„Colegii mei au pregătit mai multe scenarii pentru a ne asigura că, în cazul unor schimbări majore, vom putea continua livrarea produselor Philip Morris în condiții optime și de siguranță. Alături de partenerii noștri, încercăm să estimăm cum vor decurge lucrurile în perioada următoare, însă este prematur să ne pronunțăm, mai ales într-o perioadă cu atât de multe variabile externe. Avem în vedere mai multe scenarii despre cum poate evalua restul anului, dar este mult prea devreme pentru a vorbi despre o direcție sau alta. Avem o strategie de business pentru anul 2020, pe care o vom adapta în funcție de evoluția situației”, a declarat Dragoș Bucurenci, director de comunicare Philip Morris România.

Măsuri Philip Morris în fabrica din Otopeni

În fabrica din Otopeni, activitatea de producție continuă în regim normal, dar în condiții foarte stricte de igienă, dezinfecție și sprijin medical pentru angajați. Cabinetul medical este deschis 24/7, angajații au la dispoziție o linie de consiliere psihologică 12 ore/zi, iar temperatura oamenilor este monitorizată regulat. Philip Morris România susține că a luat măsuri suplimentare de igienizare a microbuzelor care asigură transportul angajaților către fabrică, a redus numărul de angajați în fiecare microbuz, a redus interacțiunile dintre angajați (inclusiv prin crearea unor rute separate în interiorul fabricii) și a reorganizat cantina (a redus numărul de scaune și există distanțe obligatorii între angajați în zona de servire a mesei, a separat complet zona de gătit și a revenit, pe perioada crizei, la tacâmuri și recipiente de unică folosință).

Încă de la începutul pandemiei, compania a redus activitățile cu furnizorii externi și controlează atent fluxurile de materii prime și de materiale care provin din exteriorul fabricii.

După închiderea magazinelor din mall-uri, Philiip Morris România a mutat cea mai mare parte a interacțiunii cu consumatorii în online.

Citeste si:
Ruxandra Pașca, PMR: Am observat o solidaritate accentuată zilele...
Ruxandra Pașca, Philip Morris...

Concediu plătit pentru angajații vulnerabili

O parte din angajații Philip Morris România lucrează de acasă, iar sediul central a rămas deschis doar pentru angajații a căror prezență fizică este esențială în desfășurarea activității, iar aceștia sunt puțini ca număr. Angajații din teren își continuă activitatea doar prin intermediul telefonului sau online.

Philip Morris a închis magazinele și insulele IQOS pe care le deținea în marile spații comerciale, precum și spațiul Qreator by IQOS din Piața Victoriei, iar activitățile comerciale au loc acum 100% în online.

Anagajații din departamentele care oferă suport fabricii din Otopeni lucrează de acasă, în funcție de organizarea internă a fiecărui departament. Pentru angajații care se află în situații vulnerabile, persoanele gravide și persoanele care au peste 60 de ani, decizia compania a decis ca acestea să stea acasă. Pentru categoriile vulnerabile de angajați care nu pot lucra de acasă, Philip Morris acordă concediu plătit 100% de către companie până va trece această perioadă.

„Colegilor noștri care sunt părinți le-am oferit, încă dinaintea apariției legii care îi privește, posibilitatea să lucreze de acasă sau să își ia concediu de odihnă în cazul în care lucrul de acasă nu poate fi o soluție”, a adăugat Bucurenci.

Citeste si:
Extindere în plină pandemie | Wizz Air lansează un nou zbor din...
Extindere în plină pandemie |...

Întrebat dacă firma va introduce o parte din angajați în șomaj tehnic, Bucurenci a răspuns negativ.

Nu, și nici nu avem de gând să facem asta. Angajații noștri sunt esențiali pentru continuarea business-ului și vrem ca ei să se simtă în siguranță. Indiferent de cum va evolua situația, vom face ce ține de noi pentru ca producția și distribuția Philip Morris în România să nu fie afectate”, a explicat Bucurenci.

Philip Morris România a anunțat recent că a oferit o sponsorizare de 1 milion de dolari către Crucea Roșie.

În 1997, Philip Morris International înființează o filială locală și demarează construcția unei fabrici în Otopeni. În prezent, Philip Morris România S.R.L. și Philip Morris Trading S.R.L. comercializează 40 de variante de produse și au aproximativ 800 de angajați în întreaga țară. Philip Morris are în portofoliu mărcile Marlboro, Parliament, Virginia Slims, Philip Morris, L&M, Chesterfield, IQOS și HEETS.

Citeste si:
Scania anunță disponibilizări, mii de angajați ar putea fi dați afară
Scania anunță...

Sursa foto: Philip Morris International