Principala schimbare pe care Sandu Băbășan a văzut-o la nivelul industriei în ultimul an, marcat de pandemia de COVID-19, ține de schimbarea mentalității în ceea ce privește importanța prezenței în online.

”Nu putem amâna momentul de intrare în comerțul online, a fi în online nu este un capriciu, este o nevoie clară, bine determinată”, e de părere Sandu Băbășan.

Tot la nivel de mentalitate, o schimbare descrisă ca fiind ”îmbucurătoare” de către CEO-ul Blugento ține de o deschidere mai mare a antreprenorilor în a-și trimite angajații la cursuri de specializare în e-commerce și zona de transformare digitală.

”Lipsa de informație în rândul acestui personal, care nu știe să utilizeze cu adevărat instrumentele, reprezintă o barieră majoră în dezvoltarea companiilor”, punctează Băbășan care aduce în discuție și o creștere a cooperării dintre business-uri în utlimele 12 ani, o perioadă în care ideea de integrare a serviciilor oferite de un alt jucător, chiar și competitor, nu a mai fost la fel de străină ca în anii trecuți.

Internaționalizarea: Când ne uităm la un magazin online, nu ne putem uita doar la România

Ideea de internaționalizare a magazinelor online românești este intens dezbătută în ultimii ani, însă nu este pusă în practică decât de un număr mic de jucători . Băbășan consideră că antreprenorii nu ar trebui să se uite doar la piața din România, o piață pe care se simt confortabili și pe care o cunosc, ci ar trebui să analizeze posibilitatea de a vinde și în alte țări.

”Tot mai mulți europeni cumpără online din alte țări decât cele în care locuiesc, ceea ce este extraordinar. Sunt soluții de livrare a doua zi, cu prețuri avantajoase. Sunt tehnologii foarte ușor de utilizat pe zona de e-commerce, parteneri care să te ajute să comunici în oricare dintre piețe pentru o conversie ridicată”, adaugă Băbășan.

Un studiu realizat de către Eurostat arată, pe lângă o creștere semnificativă a cumpărăturilor online realizate de cetățenii Uniunii Europene, și interesul acestora pentru cumpărături realizate de la comercianți din alte state ale blocului comunitar. Așa cum o arată și graficul de mai jos, interesul cel mai ridicat pentru astfel de cumpărături este în rândul persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, la o distanță mică de cel al persoanelor cu vârste cuprinse între 25 și 54 de ani.

Urmărește integral emisiunea eCommerce Monday, pe link-ul de mai jos, pentru a afla planurile de dezvoltare ale Blugento, cum poți beneficia de programul Vreau Online și cum funcționează noua platformă B2B, despre care Băbășan estimează că va contribui cu 10% la cifra de afaceri a companiei în 2021.

Sursa foto: Blugento