Cel mai important pilon al strategiei de dezvoltare pe care-l are Sameday, conform lui Baltaru, pune accent pe predictibilitate. Concret, clientul să știe clar intervalul în care curierul ajunge să-i livreze pachetul, interval care să fie redus de la clasicul 9:00-17:00 la unul mult mai mic.

”O să putem să oferim predictibilitate. Pentru început, anunțăm clientul că va ajunge între 12:00 și 14:00 coletul său. O să încercăm să micșorăm acest interval, din testele noastre reiese că putem ajunge chiar și la un interval de 15 minute. Evident că vom lansa inițial intervalul de două ore, ca mai apoi să-l micșorăm. În următorii 2-3 ani, probabil, acel mesaj cu 9:00-17:00 se va schimba într-un slot de 15 minute”, explică Lucian Baltaru.

Un alt pilon pe care-și construiește strategia de dezvoltare ține de flexibilitate. Asta constă în posibilitatea clientului de a avea opțiuni multiple pe care le poate accesa în timp real în dimineața livrării.

”În dimineața livrării, noi te anunțăm că venim să-ți livrăm pachetul și tu îți dai seama că nu mai ești la locație. În acel moment poți apela la opțiuni în timp real prin care redirecționezi coletul către un vecin, amâni livrarea lui pentru a doua zi sau îl redirecționezi către un easybox”, exemplifică Baltaru.

Intră în scenă și easybox-urile, pe care Baltaru le include în pilonul ce adresează comoditatea clienților. Sameday are în acest moment 2.800 instalate, dintre care 2.400 în România și 400 în Ungaria. Până la finalul anului își propune să se apropie de 5.000, dintre care 1.000 să fie în Ungaria și peste 3.700 în România, distribuite în 330 de localități.

CEO-ul le recomandă celor interesați să găzduiască un easybox pe proprietatea lor să contacteze compania.

Cum vor arăta livrăriile în viitor? Coletele se vor duce mai mult către lockere sau oficii, iar dronele vin să eficientizeze logistica

În acest moment, 40% dintre livrările Sameday merg către lockerele easybox, Baltaru așteptându-se ca în următorii 5 ani astfel de livrări să devină majoritare. El aduce în discuție și un subiect care a generat multă rumoare: livrarea cu dronele.

”În Vest și în SUA se testează destul de multe soluții, precum cea a Amazonului cu drona care e mai mult un PR stunt(mișcare de PR n.r.), nu are o întrebuințare la scară largă, dar pot fi utile în zone izolate, greu accesibile cu un curier”, explică Lucian Baltaru.

Dincolo de dezvoltările Amazon pe această zonă, dezvoltări ce s-au lovit de mai multe probleme de-a lungul timpului, nereușind să ajungă la nivelul preconizat de companie, alți giganți precum Google care lucrează cu FedEx sau UPS investesc și ei în acest trend.

Planurile Sameday în această zonă, conform precizărilor lui Baltaru, se îndreaptă către dronele destinate transportului de marfă, care au dimensiuni mai mari și ar putea fi folosite pentru a livra 300-400 de kg între depozite.

”Ne uităm foarte atent la acest tip de a transporta între orașe coletele. De exemplu, între București și Cluj am putea transporta în 3 ore prin intermediul dronelor adaptate pentru cargo cu un cost bun și un timp de livrare foarte bun(...) Deja se fac teste, iar compania de care noi suntem foarte apropiați au primul test în martie în Malta. Abia așteptăm să vedem cum va funcționa”, adaugă Baltaru.

În ceea ce privește primele teste reale pe care își propun să le facă pe acest tip de transport, el dă ca orizont de timp anul 2025

”Pot fi operate pe aeroporturi mici sau chiar în regie proprie în zona hub-urilor noastre unde putem construi niște piste de pe care vor putea decola”, explică Baltaru.

Urmăriți emisiunea integrală pe link-ul de mai jos.

Sursa foto: ecomTEAM