Ideea de a pune pe foaie un serviciu de livrare care să aibă în centru livrarea de produse proaspete a apărut în 2020, când românii, puși în fața unui context marcat de restricții, au început să apeleze mai mult ca niciodată la comerțul online pentru produse esențiale sau alte produse pe care până atunci le luau din locațiile fizice.

”În România, pe zona de produse alimentare, comerțul online are o penetrare foarte mică. Înainte de pandemie era la 1%, acum a trecut de 2%, din calculele noastre ”, adaugă Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG, în cadrul emisiunii eCommerce Monday.

După 9 luni de dezvoltare a proiectului, eMAG a anunțat lansarea serviciului Freshful la finalul anului 2021. Andrei Popescu descrie business-ul ca fiind un hypermarket online, în care găsești o gamă variată de 20.000 de produse, ce include și produse proaspete, aduse direct de la producători.

”Avem 20.000 de produse pe care le luăm de la aproximativ 550 de parteneri, de la mari furnizori din FMGC până la mici producători din diverse colțuri ale României(...) Coacem pâine proaspătă în depozit, pâine cu maia, nu pâine congelată și am văzut că este foarte căutată. Avem mezeluri, lactate, tot ce înseamnă băcănie, dar și produse non-alimentare, precum cele pentru grădină sau pentru casă”, explică Andrei Popescu.

Popescu le recomandă micilor producători, dornici să intre cu produsele lor pe rafturile virtuale ale Freshful, să îi contacteze la contact@freshful.ro. După o verificare a produselor pe care aceștia doresc să le ofere, Freshful se va ocupa de întreg lanțul de transport, din ”curtea fermierului” până la depozit și apoi la ușa clientului, prin intermediul unor mașini frigorifice.

Planuri pentru deschiderea unui nou depozit

La puțin peste 4 luni de la lansarea oficială, Popescu precizează că Freshful, care livrează în tot Bucureștiul și în 80% din localitățile din Ilfov, are 20.000 de clienți.

“Valoarea medie a coșului de cumpărături este de 250-260 de lei cu TVA, iar 70% dintre cumpărături sunt plătite cu cardul online”, explică Popescu.

El a observat mai multe vârfuri în ceea ce privește perioada de plasare a comenzilor: duminică seara sau luni și joi sau vineri. Freshful livrează în maxim 2 ore de la plasarea comenzii, însă oferă și posibilitatea de a alege un interval de două ore în care să primești comanda, între 8 dimineața și 22:00. Ca număr de curieri, acesta se situează în jurul a 150 și livrează cu mașini frigorifice care dispun de mai multe zone de temperatură.

Momentan, Freshful beneficiază de un singur depozit, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați, care acoperă tot Bucureștiul și 80% din localitățile din Ilfov. Pe viitor, business-ul se gândește la deschiderea unor alte depozite pentru extinderea la nivel național, însă ia în calcul și deschiderea unui al doilea depozit în apropiere de București pentru a putea livra mai rapid.

Sursa foto: Wall-street.ro