Echipa de management Freshful by eMAG a făcut un bilanț, la 6 luni de activitate. Este primul - și singurul - magazin 100% online din România care livrează produse alimentare, iar livrarea poate fi programată, momentan în București și mare parte din Ilfov.

”Freshful a început în pandemie, când era greu să comandăm produse alimentare. În august 2020, fiind clienți de business-uri online, comandând online, ne-am dat seama că ceva nu e complet. Așa că ne-am pus ideile pe o foaie și în mai puțin de 9 luni, am reușit să lansăm Freshful”, povestește Andrei Popescu - General Manager Freshful by eMAG.

Lansat în octombrie 2021, primul hipermarket 100% online a atras în mai puțin de jumătate de an 30.750 de clienți unici din București și zona Ilfov. Peste 70% dintre comenzi au fost în aplicație iar peste 65% dintre plăți s-au efectuat cu cardul, imediat după plasarea comenzii.

Pragul de 1.000 de comenzi livrate pe zi a fost depășit chiar înaintea Crăciunului, la două luni de la lansarea Freshful. Maximul a fost atins în martie, cu 1.363 de comnenzi pe zi. Valoarea coșului mediu de cumpărături este de aproximativ 250 de lei.

Sunt 3 lucruri la care ținem foarte mult: să transportăm în condiții foarte bune, să ajungă comanda la timp și să ajungă integral.
Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG

Piața de alimente din România este foarte mare, dar felia de online este atât de mică încât competiția Freshful este toată piața, a răspuns Andrei Popescu la întrebarea wall-street.ro privind o cotă de piață vizată de hypermarketul online. Noul model de business cu depozit frigorific și transport frigorific ar putea fi o alternativă sau chiar soluția de a schimba obiceiurile de consum pentru majoritatea consumatorilor.

Care a fost prima comandă pe Freshful

Am vrut să aflăm ce a conținut prima comandă făcută efectiv pe Freshful. Prima comandă de test a fost făcută chiar de Andrei Pîrvuleț, Chief Technology Officer. ”Ne-ați făcut curioși și pe noi”, spune Andrei Popescu, ”o să verificăm”.

”Cred că a conținut pâine din brutăria proprie. Cred că în prima zi am rămas fără stoc la pâine în prima oră”, își amintește Anca Leopea, Chief Marketing Officer. De altfel, una dintre cele mai mari provocări ale hypermarketului online a fost să facă o brutărie în depozit, unde să facă nu doar pâine, ci și croissante, de exemplu.

Citește și: Cumpărăturile pe Freshful pot fi plătite de acum și cu cardurile de masă Eden

Cum evoluează Freshful în contextul scumpirilor

Managementul Freshful spune că se încearcă menținerea unui echilibru, chiar dacă au crescut costurile de achiziție a mărfii de la furnizori, mai ales pe anumite categorii. O provocare este creșterea prețurilor la carburanți, unde există o expunere.

”Prețurile la furnizori în perioada aceasta pot varia chiar și săptămânal, în funcție de tipul de produs. Pe ulei de floarea soarelui sau făină, de pildă, acum se schimbă non-stop”, spune Arnaud Dussaix, Strategy Consultant - Freshful by eMAG.

Investițiile vor continua însă - în mașini, în extinderea capacității depozitului, în oameni. Investiția la începutul proiectului a fost de 5 milioane de euro, dar bugetul de investiții este în creștere și se va ajunge la zeci de milioane pe următorii ani.

Dintr-un milion de gospodării din București, 30.000 în șase luni este un rezultat fantastic.
Andrei Popescu, General Manager Freshful by eMAG

Bugetul cel mai optimist a fost depășit cu 15%, spun reprezentanții Freshful. Surpriza plăcută a fost ca peste 50% din vânzări să vină din produse proaspete. Mai mult, spun ei, fiecare client a devenit un fel de ”ambasador” al Freshful. Pe baza chestionarului de satisfacție trimis după fiecare comandă s-a determinat că 94% dintre clienți recomandă Freshful.

Sursa foto: Freshful

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Radu Pircă
Radu Pircă a lucrat în presa scrisă, online, TV și radio la ProTV, Cotidianul, stirileprotv.ro, ProFM, Jurnalul și Cultura, printre altele. A ținut seminarii de istoria gândirii politice și istorie politică și a publicat articole de istorie în România și Franța. Este absolvent de Științe Politice, în cadrul SNSPA.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri