Aplicația Freshful by eMAG a lansat inițiativa "Din grădină", care se înscrie în strategia europeană mai largă "From farm to fork" și care asigură, printre altele, scurtarea traseului legumelor de la producător până la consumatorul final și, implicit, o prospețime mai mare a produselor. Despre povestea din spatele proiectului, dar și starea actuală a industriei de food delivery, am vorbit cu Andrei Popescu, director general Freshful by eMAG.

"Noi ne-am propus proiectul 'Din grădină' chiar dinainte de a lansa Freshful, acum un an și jumătate spre doi, iar execuția efectivă a început din primăvara lui 2022", a declarat Andrei Popescu, Director general Freshful by eMAG.

Referitor la felul în care a demarat proiectul "Din grădină", acesta a rememorat de asemenea și perioada în care stătea la țară, la bunici și în care mergea la furat de roșii din grădină, ocazie cu care i s-a întipărit în amintire gustul proaspăt al legumelor respective.

De atunci și până la momentul actual a apărut inițiativa "Din grădină", prin intermediul căreia, spune Andrei Popescu, echipa își dorește să vândă peste 75 de tone de legume numai în vara anului 2022.

Cât despre provocările actuale, acesta recunoaște că inflația este un fenomen pe care Freshful nu îl poate controla, prin urmare trebuie să se adapteze.

Retail jobs

"Vedem din cifre că valoarea bonului mediu, care era de 250-260 de lei în primăvară, acum a ajuns pe la 275 de lei, chiar 280", a adăugat Andrei Popescu.

Totodată, acesta a mai arătat și faptul că Freshful a adăugat o nouă opțiune pentru consumatori, mai precis plata prin intermediul procesatorului de tichete de masă Edenred.

Aici avem o adopție foarte bună, 10% din comenzi sunt plătite cu acest card de masă.

Andrei Popescu, Director general Freshful by eMAG

Directorul general Freshful s-a referit de asemenea și la noile prevederi ale codului fiscal, mai ales la cele referitoare la supraimpozitarea contractelor part-time, precizând că acestea nu afectează compania prea mult, majoritatea celor peste 500 de angajați lucrând full-time.

Concret, acesta a specificat faptul că inclusiv curierii Freshful sunt angajați cu normă întreagă, la momentul de față existând peste 150 care lucrează zi de zi alături de echipă.

Citeste si:
Aplicația Freshful by eMAG introduce legumele “Din Grădină”
Prospețime pentru...

Cât despre perspectivele pieței de profil, Andrei Popescu a arătat că piața de food și FMCG este cea mai mare din România, depășind 6 miliarde de euro anual și fiind într-o continuă creștere.

"Online-ul este doar o mică feliuță, nici nu-i zicem piață pentru că este mult spus, fiind undeva la 2% penetrare", a explicat acesta.

Spre comparație, a adăugat Andrei Popescu, în Marea Britanie același grad de penetrare este spre 20%, în Statele Unite undeva la 10-15%, iar în Franța și Germania peste 10%.

Întrebat de asemenea ce a comandat recent prin intermediul aplicației al cărei Director general este, acesta a dezvăluit că ultima sa comandă are o valoare de peste 600 de lei, adăugând că de regulă alege foarte multe verdețuri, fiind în același timp un mare fan al salatelor, dar și un mare consumator de pește.

Citeste si:
De ce refuză un livrator de legume proaspete colaborarea cu marii...
Livrator legume proaspete: Nu...

Cât despre profilul consumatorului Freshful, Andrei Popescu a declarat că există consumatori din toate categoriile de vârstă, de la 18 ani și chiar peste pragul de 55.

De asemenea, conform acestuia, publicul are, în general, studii superioare și este preponderent feminin.

Pe de altă parte, Directorul general Freshful a arătat că proiectul "Din grădină" este un experiment reușit, iar pe viitor echipa ia în considerare să încerce și alte zone de producție, "poate chiar private label".

Până în acest moment am investit 15 milioane de euro în Freshful și nu ne vom opri aici. Ne dorim să fim profitabili, momentan însă mai degrabă investim.

Andrei Popescu, Director general Freshful by eMAG

Nu în ultimul rând, Directorul general Freshful by eMAG a dezvăluit planurile companiei pentru anul în curs, arătând faptul că principala țintă este creșterea numărului de clienți, mai precis depășirea cifrei de 100.000 de utilizatori în 2022.

Citeste si:
Verificări ANAF și ANSVSA în depozitele de fructe și legume:...
Verificări ANAF și ANSVSA în...

Sursa foto: Freshful

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri