Principiile pe care le are în vedere împreună cu echipa în momentul în care creionează strategia de comunicare a unui brand, atât din punct de vedere SEO cât și pentru partea de social media, au la bază cunoașterea audienței pe care brandul respectiv o are.

”Cu cât cunoaștem mai bine audiența către care avem de comunicat, cu atât înțelegem mai bine care sunt interesele și cum putem fi relevanți”, explică Robert Trandafir.

Cu departamente de social-media, content marketing sau SEO sub același acoperiș al agenției, toate resursele sunt îndreptate către un conținut care să fie cât mai bine văzut pe toate platformele.

Cofondatorul Gun Media explică faptul că în strategiile de comunicare este importantă delimitarea în două a audienței: oameni care știu de brand și caută în mod activ, la care se ajunge prin intermediul conținutului optimizat SEO, și oameni care nu știu de brand, la care se ajunge prin platformele de social media.

”Prin intermediul unor campanii facem brand awareness, iar dacă le trezim curiozitatea s-ar putea să caute pe Google. Când vor face acest lucru trebuie să fim pregătiți cu niște articole, ca ei să ajungă la noi. Lucrurile se leagă destul de mult”, adaugă Robert Trandafir.

Deschiderea companiilor către educarea consumatorului este strâns legată de numărul oamenilor de marketing din interiorul brandului.

”Dacă vorbim de antreprenori care nu au avut legătură deloc cu zona de marketing, sunt situații în care înțeleg mai greu, nu au răbdare sau nu sunt conștienți că produsele lor nu sunt cunoscute în rândul consumatorilor. Aceste situații îi fac reticenți la ideea de a investi pentru a face awareness pe produsele respective, ca mai apoi să treacă la partea de vânzare”, adaugă Robert Trandafir.

Strict legat de zona de SEO, Trandafir precizează că agenția nu le recomandă acest canal brandurilor care nu sunt sigure că vor mai exista peste 5 ani.

”Nu are sens dacă nu construiești ceva de durată. Trebuie să ai încredere multă în brandul tău”, precizează Trandafir.

Pentru realizarea materialelor optimizate din punct de vedere SEO, partea de documentare e unul dintre principalii piloni. Dacă brandurile își doresc să aibă un conținut cât mai vizibil în căutările de pe Google, acesta trebuie să fie mai bine optimizat decât al concurenței.

”Identificăm căutările pe anumite expresii, dacă observăm că deja există conținut de la alte branduri, trebuie să fim mai relevanți. Trebuie să documentăm ce s-a scris deja și să venim cu ceva în plus, cu altă perspectivă”, spune Trandafir.

Drumul spre transformarea într-un HUB de digital marketing

Agenția Gun Media are o echipă formată din 18 specialiști împărțiți pe diferite zone. Departamentul SEO are doi oameni cu profil tehnic, ei sunt susținuți de departamentul de content marketing, unde sunt 3 oameni. La aceștia se mai adaugă colaboratori pe zona de copywriting și specialiștii în PPC(pay-per-click).

”Un diferențiator al agenției este dat de faptul că, spre deosebire de alte business-uri care au pornit cu zona de SEO și au adăugat apoi partea de PPC, sau invers, nucleul nostru s-a format în urmă cu 5 ani prin fuzionarea unei agenții de SEO cu una de PPC. Asta face ca la vârful organizației să avem competențe din ambele direcții și să ne fie mai ușor să construim”, povestește Robert Trandafir.

Dezvoltarea echipei se face atât prin recrutarea oamenilor cu experiență din piață, cât și prin formarea in-house a specialiștilor, prin investiții care au ca rezultat păstrarea lor în echipă pentru mai mulți ani.

”Avem un coleg nou care ocupă poziția de director al departamentului de SEO. Are 11 de ani de experiență, lucrând cu mai multe branduri internaționale. De asemenea, avem oameni cu multă experiență în zona de agenții, iar pe lângă aceștia există și componenta de oameni pe care i-am luat la început de carieră și i-am ajutat să crească. Am investit în oameni care au venit la noi la primul job și ne sunt alături de 4-5 ani. Nu doar vârsta, cât și experiența în digital marketing este peste media industriei, ceea ce ne ajută să fim competitivi în piață”, adaugă Robert Trandafir.

Având toate aceste departamente sub același acoperiș, Trandafir susține că lucrurile merg mai bine în momentul în care brandurile aleg să contracteze toate serviciile de digital marketing de la ei, oferindu-le astfel posibilitatea și de a eficientiza direcțiile în care merge bugetul.

”Dacă suntem în situația în care clientul are o agenție de SEO, una de Google Ads, alta de Facebook Ads, fiecare va trage cât mai mult de bugetul de digital marketing al brandului, chiar dacă e posibil să nu aibă o evoluție bună canalul pe care se concentrează”, explică Trandafir.

Direcția în care Robert Trandafir vede agenția îndreptându-se este aceea de transformare într-un HUB de consultanță pe zona de digital marketing. Mutarea este gândită în așa fel încât să ofere posibilitatea agenției de a fructifica oportunitățile aduse de automatizarea industriei, care se va baza din ce în ce mai mult pe instrumentele lansate de giganți precum Google sau Facebook.

”Vom fi mai aproape de tot ce înseamnă marketingul clientului, având posibilitatea de a întelege mai bine audiențele și de a transmite astfel cât mai eficient mesajele”, adaugă Robert Trandafir.

Sursa foto: Gun Media