În contextul economic actual marcat de inflație, incertitudini socio-politice și creșterea costurilor de operare, retailerii din estul Europei în general, și din România în particular, se confruntă cu o disponibilitate redusă de cumpărare din partea clienților și anticipează o posibilă contractare a piețelor locale, în anumite categorii de produse. Extinderea către noi piețe de desfacere devine o prioritate, iar e-commerce-ul cross-border reprezintă o modalitate de stabilizare a afacerii pe termen scurt și creștere pe termen mediu și lung.

Pentru a avea succes, scalarea unui business online la nivel internațional trebuie să dispună de câteva elemente esențiale:

  • infrastructură IT și logistică integrată, ușor de scalat în piețe multiple;

  • procese aliniate, optimizate și pe cât posibil automatizate în vederea asigurării unui management riguros, indiferent de complexitatea operațiunilor;

  • capacitate crescută de testare a diferitelor segmente țintă, tipologii de produse și resurse de implementare disponibile, analiza rezultatelor parțiale, adaptarea și scalarea modelelor viabile;

  • personalizarea interacțiunilor și a experiențelor de cumpărare și livrare la contextul și obiceiurile locale specifice fiecărei piețe.

BaseLinker și Postis precizează că parteneriatul strategic încheiat le va permite să aibă acces rapid și facil la aceste resurse integrate, testate și funcționale în întreaga regiune.

Printre principalele funcționalități pe care BaseLinker le pune la dispoziția magazinelor online care doresc să se extindă internațional se numără:

  • Gestionarea fluxului de vânzare și livrare online dintr-o singură platformă, indiferent de numărul de piețe și canale de vânzare online utilizate;

  • Integrare și management de marketplace-uri, cu acces direct din platforma BaseLinker și gestionarea unitară a produselor, campaniilor și comenzilor în peste 50 de marketplace-uri de top din întreaga Europă, precum Amazon, Allegro, Otto sau eBay;

  • Management centralizat al comenzilor, cu generarea facturilor și AWB-urilor în mod automat și sincronizarea automată a stocurilor, indiferent de canalul de vânzare din care provin;

  • Managementul stocurilor, chiar și în cazul operatorilor care nu au propriul magazin online sau un sistem ERP implementat;

  • Automatizarea fluxurilor de lucru, inclusiv emiterea documentelor de facturare și livrare și comunicarea cu clienții.

Complementar acestor funcționalități care asigură accesul rapid la canale de vânzare online la nivel european, Postis asigură un set de soluții pentru managementul integrat, optimizarea și automatizarea livrărilor:

  • Diversificarea și localizarea soluțiilor de livrare, cu acces imediat la peste 250 de curieri și transportatori din Europa disponibili în Catalogul Postis și capabili să livreze orice tip de produs, către orice destinație;

  • Managementul integrat, automatizarea si optimizarea livrărilor prin utilizarea tehnologiilor avansate de Inteligență Artificială pentru alegerea celei mai bune variante de transport;

  • Optimizarea experienței clienților prin utilizarea mecanismelor de interacțiune înaintea, pe parcursul și după livrare;

  • Control total asupra proceselor de livrare, analize, rapoarte și decizii bazate pe date prin urmărirea performanței, eficienței, experienței percepute de clienți și a cashflow-ului.

„Ca parte a procesului de expansiune BaseLinker în România, ne bucurăm să adăugăm în portofoliul nostru integrarea cu Postis. Astfel, putem oferi utilizatorilor noștri soluții cât mai fiabile de expansiune a business-ului lor atât local, cât și cross-border. Atunci când setezi strategia de business pe termen lung și faci pasul următor în automatizarea proceselor, adaptarea business-ului în ecosistemul e-commerce european este cu atât mai simplă când ai la îndemană tool-urile potrivite, dar și suportul unor parteneri de încredere”, spune Ruxandra Geantă, co-CEO BaseLinker România.

Aduse împreună, tehnologiile celor două companii și funcționalitățile oferite asigură retailerilor online din România o expansiune rapidă în noi piețe, având posibilitatea să scaleze procesele deja utilizate în piața de origine, să beneficieze de expertiza pe care BaseLinker și Postis o au în regiune, să testeze resurse locale, noi mecanisme și interacțiuni specifice noilor teritorii vizate și să fie, mereu, în control.

„Ne bucură mult parteneriatul încheiat cu BaseLinker pentru că, împreună, oferim retailerilor din România tehnologia, resursele și experiența de business internațională care să le ofere în această perioadă plină de incertitudini sprijinul de care au nevoie pentru a transforma provocările în noi oportunități de creștere. Printr-o strategie internațională și cu implementări adaptate la specificul local, credem cu tărie că afacerile din România își vor găsi rapid locul în e-commerce-ul european”, spune Mircea Stan, Founder și CEO Postis.

Având în vedere extinderea internațională rapidă vizată atât de BaseLinker, cât și de Postis, parteneriatul încheiat în România reprezintă un prim pas, urmând ca serviciile oferite împreună să devină disponibile și în alte piețe precum Polonia, Cehia sau Germania.