„Foarte mulți comercianți au trebuit să se reprofileze. Un exemplu foarte bun este lanțul de magazine Peeraj, care în decurs de trei luni a lansat o platformă 100% digitalizată, pentru a putea vinde online. Practic, au transformat magazinele fizice în centre de livrare în funcție de regiunii. Este doar un exemplu, bineînțeles că s-a perpetuat acest trend până în prezent, toate magazinele încearcă într-un fel sau altul să se adapteze. Nu mai putem să vorbim numai de retail tradițional offline sau online. Vorbim de omnichannel, marketplace, OMS(Order Management System) etc”, adaugă Alex Goagă.

El consideră că scopul retailerilor este acela de a vinde, nu de a se lovi de provocări în ceea ce privește partea de tehnologie, apărute în momentul în care vor să își construiască propria infrastructură.

”Am observat că încă sunt foarte mulți retaileri care își construiesc singuri platformele. Este contraintuitiv, pentru că angajezi oameni, îi înveți cum să mențină platforma, ții o forță de muncă ocupată relativ aiurea, în loc să te concentrezi pe a vinde. De aceea VTEX și alte platforme SaaS sunt o soluție bună. Retailerul se concentrează pe vânzare, marketing, gama de produse și lasă platforma în seama celor care se pricem la platforme, care fac asta de zeci de ani”, adaugă Alex Goagă.

Urmărește discuția integral în interviul de mai jos, acordat de Alex Goagă la ecomTEAM 2022.