Rețeaua easybox numără 3500 de unități în România și alte peste 700 în Ungaria și Bulgaria. Expansiunea rețelei easybox la nivel național și internațional este un pilon principal al strategiei Sameday de a le oferi cumpărătorilor online o experiență de consumator îmbunătățită și partenerilor săi mai multe opțiuni pe segmentul livrărilor din last-mile, precum și accesul la piețe noi.

Compania de curierat începe operațiunile în Bulgaria cu livrarea în easybox

easybox, soluția de livrare de tip self-service dezvoltată de Sameday în urmă cu patru ani, constituie primul serviciu pe care compania de curierat îl testează în piața bulgară începând cu luna noiembrie a acestui an. Astfel, operatorul român de servicii de curierat continuă procesul de internaționalizare și exportă la Sud de Dunăre know-how-ul construit în România și Ungaria.

Compania a investit în închirierea și automatizarea unui centru logistic local la Sofia, în soluții software și își propune să încheie anul financiar cu 250 easybox-uri active în Bulgaria.

În vederea extinderii rețelei easybox, compania de curierat românească a încheiat deja parteneriate cu principalii retaileri din Bulgaria, care vor găzdui automatele de livrare Sameday. Astfel, compania următește menținerea promisiunii easybox de a crea o experiență de livrare desăvârșită, caracterizată de flexibilitate, control asupra timpului, predictibilitate și confort.

Evoluția easybox în piața din România în cei patru ani trecuți de la inaugurarea primului locker îmi dă încredere în decizia pe care am luat-o privind lansarea operațiunilor noastre în Bulgaria. Dintr-un serviciu necunoscut am reușit să transformăm easybox într-un standard pentru industria de curierat locală și pentru e-commerce. Am convingerea că gradul de tehnologizare al serviciului și beneficiile nete pe care le aduce clienților noștri vor genera același efect pozitiv și în piața din Bulgaria.

Lucian Baltaru, Fondator Sameday și CEO Sameday Group

Serviciul easybox este metoda de livrare care a înregistrat cea mai mare creștere în preferințele consumatorilor online din România de la începutul anului 2022.

Compania anunță că în România peste 30% dintre magazinele online folosesc rețeaua easybox pentru livrarea produselor din categoriile fashion, carte, articole sportive, IT&C, beauty,îngrijire personală și home & deco.

Conform unui studiu Unlock realizat de Sameday în luna aprilie a acestui an, 67% dintre consumatori aleg magazinul online în funcție de existența serviciului de livare prin easybox. Doar în luna septembrie, un procent de 70% dintre clienții Sameday au folosit acest serviciu de livrare out-of-home.

Rata de adopție în creștere se datorează faptului că lockerele inteligente, self-service, cu compartimente securizate ajută destinatarii să își ridice comenzile online la orice oră, redefinindu-se astfel serviciul clasic de curierat, door-to-door. Din cei aproximativ șapte milioane de români care au realizat cel puțin o comandă online în cursul anului 2021 (conform Eurostat), peste 35% au optat pentru livrarea în locker.

Alături de accesul facil la comenzi, proximitatea lockerelor este un alt factor decizional în procesul de adopție al acestui serviciu. Rețeaua easybox este prezentă în 333 de localități, dintre care 190 au statut de oraș. Practic, dintr-un total de 256 de orașe din România, easybox acoperă 72% din mediul urban. În zona București-Ilfov, consumatorii au la dispoziție un locker la mai puțin de 4 minute de mers pe jos, iar în țară, un locker este plasat la o distanță de 7 minute de mers pe jos, ceea ce înseamnă o medie de 3-5 minute în toată rețeaua.

Sursa foto: Sameday