„Cred că ce vor magazinele online acum trebuie să fie și ce vor utilizatorii și clienții. Dacă ne referim la creșterea prezenței pe aplicațiile mobile, sunt câteva lucruri care nu trebuie făcute. Dacă încerci să dezvolți aplicația mobilă folosind o versiune foarte similară cu interfață mobilă pe care o ai deja la magazinul tău online, atunci poate că ar fi mai bine să nu o faci. Nu mai suntem în 2012, nimeni nu mai descarcă aplicații doar de dragul de a le descărca, ba chiar ajungem foarte greu să convingem oamenii să descarce aplicații mobile pe telefoanele lor, iar din acest motiv trebuie să le dai altceva”, a declarat Alex Dobre, în cadrul evenimentului.

Directorul departamentului de e-commerce din cadrul Zitec spune că ar trebui avute în vedere două strategii de magazinele care vor să-și maximizeze prezența pe aplicațiile mobile. Prima este cea în care compania trebuie să adauge la funcționalitățile de bază și instrumente care să atragă cumpărătorii din perspectiva de loialitate. „Să îi oferi ceva pentru simplul fapt că îți descarcă aplicația și o folosește. De regulă experiențele pe mobil sunt foarte bune și n-ai avea nevoie neapărat să descarci o aplicație”, explică Alex Dobre. Cealaltă strategie este să ai o comunitate, cărora să îi livrezi conținut util care să îi țină pe clienți captivi pe platforma brandului.

„Spre exemplu dacă vorbim despre sectorul DIY poți avea o aplicație mobilă unde îți poți aduna o comunitate căreia să îi împărtășești sfaturi, video-uri utile, recomandări. Deci lucruri care îți vor genera vânzări, dar care nu au legătura neapărat cu e-commerce-ul în sine. Ideea e să îi oferi utilizatorului lucruril diferite, să vină la tine pentru ceva diferit, pentru că în felul acesta și tu ca magazin online îți dezvolți un mod util de a interacționa cu utilizatorii, în loc să vii să îi spui doar `haide, cumpără asta de la mine`”, a mai adăugat Alex Dobre, director al departamentului de e-commerce din cadrul Zitec, companie românească ce furnizează servicii IT şi marketing digital.

În ceea ce privește piața de e-commerce, în ansamblul său, reprezentatul Zitec se arată optimist și spune că observă un grad mare de inovație în industrie, ce vine nu doar din partea jucătorilor mici sau a celor de nișă, ci și din partea unor companii mari, stabile, care investesc deja mult în soluții de tipul live shopping sau în alte instrumente inovatoare.

„Companiile fac pași îndrăzneți”, a mai precizat Alex Dobre.

European Digital Commerce este un eveniment găzduit de VTEX și AWS Web Services, powered by Innobyte, Gold Partner Mastercard, Silver Partners Innoship, FAN Courier, Zitec, MailUp, Nordic Web Team, Limitless Agency, supported by Floria și DeLonghi.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu