Bugetele oamenilor sunt alocate în mare parte către alte zone în această perioadă marcată de concedii. Cătălin Bordei consideră însă că magazinele online trebuie să profite de această „liniște” pentru a pregăti perioada de cumpărături de toamnă, perioadă care reprezintă cele mai mari vânzări din an pentru majoritatea comercianților.

„Potrivit unui raport Google, pe perioada verii, consumatorii analizează eventualele nevoi și achiziții pe care intenționează să le facă în perioada următoare. Urmează apoi perioada octombrie-noiembrie în care analizează și caută cu atenție ofertele, urmărind în același timp calitatea și valoarea obținută. În decembrie, consumatorii au deja un comportament determinat, stiu că mai au puțin timp la dispozite pentru a efectua cumpărăturile și cadourile dorite, iar această perioadă reprezintă un excelent moment pentru branduri de a profita de vârful cererii. Ultimul tip de comportament este cel devotat, în care consumatorii familiarizați cu cumpărăturile online continuă achizițiile chiar și după finalul campaniilor de sales”, adaugă Cătălin Bordei.

Dacă citești acest articol și ai un magazin online sau lucrezi în cadrul unui business care face și comerț online, te așteptăm alături de noi la ecomTEAM 2023 pe 21 și 22 septembrie. Avem zeci de specialiști care vor discuta despre creșterea vânzărilor online și extinderea magazinelor online la nivel internațional. Te invităm și la un interviu video în cadrul Maratonului interviurilor din e-commerce pentru a ne prezenta business-ul tău. Înscrie-te AICI sau scrie-ne la armand.iliescu@wall-street.ro în cazul în care ai nevoie de mai multe detalii.

Astfel, adaugă Bordei, chiar dacă vânzările nu sunt la cote maxime pentru brandurile din online, în lunile de vară acestea pot gândi o serie de acțiuni strategice pentru a-și asigura un sezon de toamnă-iarnă profitabil.

„Vara începe forfota pentru jucătorii din online: de la campanii pentru sporirea interesului pentru produsele lor, apelarea la creatori de conținut pentru a crește vizibilitatea brandului, până la pregătirea corespunzătoare a platformei din punctul de vedere al performantei și a securității.Industriile care se remarcă cel mai mult în sezonul de vară sunt cele din zona de fashion, farma, retail, IT&C, bricolaj”, adaugă reprezentantul Innobyte.

Recomandări pentru magazinele online: Degeaba ai o campanie eficientă de marketing, dacă platforma nu e optimizată corespunzător

Concret, magazinele pot analiza care sunt elementele esențiale pentru business, pot gândi campanii de marketing, lucra la ajustarea corespunzătoare a stocurilor sau eficientizarea proceselor interne. Cătălin Bordei menționează că un aspect foarte important îl reprezintă pregătirea și optimizarea platformei de e-commerce sau chiar efectuarea de noi dezvoltări pentru a susține eforturile campaniilor de sales din toamnă-iarnă.

„Pregătirea magazinului online este unul dintre cele mai importante aspecte într-o campanie de sales și trebuie abordat în tandem cu inițiativele de marketing. Degeaba ai o campanie foarte eficientă de marketing, care aduce trafic pe site și potențiali clienți, dacă platforma nu este optimizată corespunzător, iar potențialii clienți întâmpină erori sau procese greoaie. Practic se pot considera bugete irosite”, explică Cătălin Bordei.

De asemenea, în cazul în care nu există deja, Bordei recomandă ca magazinele online să ia în calcul și să planifice noi dezvoltări care să ofere clienților un proces facil de navigare, cumpărare și livrare. Poate fi vorba de implementaări ce țin de livrarea la lockere, utilizarea unor metode variate de plată(Buy Now, Pay Later), personalizarea procesului de cumpărare utilizând sortarea produselor sau chiar recomandări personalizate(produse similare sau produse superioare, accesorii, produse compatibile).

„Nu în ultimul rând analizarea oportunității de a dezvolta o aplicație mobilă(...) Dacă vorbim de optimizări, lucrurile ar trebui să plece de la o “durere” evidentă a platformei sau de la un audit prin care să se identifice eventualele puncte slabe, erori și modalități de îmbunătățire (aici putem discuta despre audituri de performanță, securitate, infrastructură, UX/UI sau funcționalitate). Un pas la fel de important ține de eficientizarea anumitor procese prin implementarea de automatizări (de ex: automatizarea emiterii de AWB sau procesarea mai facilă a comenzilor în depozit)”, adaugă Cătălin Bordei.

Dacă citești acest articol și ai un magazin online sau lucrezi în cadrul unui business care face și comerț online, te așteptăm alături de noi la ecomTEAM 2023 pe 21 și 22 septembrie. Avem zeci de specialiști care vor discuta despre creșterea vânzărilor online și extinderea magazinelor online la nivel internațional. Te invităm și la un interviu video în cadrul Maratonului interviurilor din e-commerce pentru a ne prezenta business-ul tău. Înscrie-te AICI sau scrie-ne la armand.iliescu@wall-street.ro în cazul în care ai nevoie de mai multe detalii.

Sfaturi și idei pentru afaceri de comerț online: „Vitrina” magazinului online trebuie să arate cât mai bine

Dacă în cazul cumpărăturilor tradiționale suntem uneori atrași de cum arată locația magazinului, modul în care sunt aranjate produsele sau curățenie, aceleași sentimente le putem obține și atunci când vizităm un website al unui magazin online.

„Partea vizuală este practic vitrina magazinului tău, iar acest lucru ne duce cu gândul la un front-end curat, organizat, ușor de înțeles de către clienți, care să răspundă unor nevoi de performanță și timp de răspuns foarte exigente și care să acopere totuși și nevoile de business de eficiență și de identitate vizuală a brandului.Ar trebui să ne gândim să facem modificări incrementale (din nou, dacă nu există date clare care să ne arate că avem o mare problemă în zona de user experience și user interface), care să nu bulverseze utilizatorii, dar să avem grijă să măsurăm efectele modificărilor (analiza traficului și a datelor relevante) astfel încât să ajungem la decizii bazate pe date, nu pe păreri subiective”, adaugă Cătălin Bordei.

El consideră că o capcană frecventă a magazinelor online este aceea că trebuie să fie pe placul echipei, însă este mult mai important să fie pe placul clienților.

Innobyte se concentrează în această perioadă pe activitățile legate de proiecte și clienți, dar și cele de creștere a echipei. Compania vede un interes crescut pentru eCommerce la nivelul mai multor industrii relativ noi(cum ar fi bricolaj, pharma sau articole de pescuit), pe lângă industriile clasice precum IT&C sau fashion.

„În această perioadă avem în lucru proiecte destul de diverse, atât pentru piețele din România și Elveția, cât și pentru alte piețe din regiune, cum ar fi Serbia, Croația sau Macedonia. Accentul magazinelor online în perioada curentă este pus pe migrarea platformelor către unele moderne și scalabile, pregătite să ofere experiențe superioare clienților, pe dezvoltări și implementari noi (metode de livrare la lockere, BNPL, personalizarea experienței de cumpărare, recomandări pentru clienți, inclusiv folosind tool-uri de AI), automatizări și optimizări de procese (care vor presupune o procesare mai facilă a comenzilor și care lasă loc mai mic de eroare) și audituri urmate de implementări care să corecteze concluziile acestor audituri (fie că vorbim de audituri de cod, performanță sau UI/UX)”, adaugă Cătălin Bordei.

Sursa foto: Innobyte