Platformele internaționale de shopping, cu precădere nume din Asia precum Shein sau Temu, dispun de multă atenție din partea publicului la nivel global. Așa cum wall-street.ro a mai scris în trecut, Shein se bucură de o popularitate ridicată în mediul online din România, grupurile de Facebook dedicate acestui retailer având peste 100.000 de utilizatori. Platforma de Fashion Glami a realizat un sondaj în rândul românilor, referitor la preferințele acestora privind cumpărăturile de pe magazine online de fast fashion.
Conform sondajului Glami, doar 33% dintre românii intervievați spun că au cumpărat articole vestimentare prin intermediul platformelor internaționale din Asia, pe când 62% neagă acest lucru, iar aproximativ 5% nu își amintesc cu exactitate.
Ne pregătim de ecomTEAM Fashion, evenimentul de business dedicat industriei de Fashion din România. Hai alături de noi pe 28 martie în București, la Apollo 111. Înscrie-te gratuit AICI.
Metodele de plată favorite ale românilor pot explica această situație într-o oarecare măsură. Concret, 62% dintre respondenți încă aleg să plătească la livrare, doar 22% aleg să plătească online, iar pentru 16% dintre ei decizia este influențată de context.
Sustenabilitate vs. accesibilitate
Întrebați ce părere au despre fast fashion, 37% dintre respondenți au afirmat că sunt de acord cu acest curent, atâta timp cât este accesibil. Pe de altă parte, 31% dintre ei evită să realizeze astfel de cumpărături din cauza calității scăzute, în timp ce 6% le refuză având preocupări legate de mediu. Alți 9% dintre cei chestionați conștientizează problemele de mediu implicate, însă nu au suficiente resurse financiare pentru a face achiziții din alte locuri. În final, aproape 17% dintre persoanele participante la sondaj nu știu încă ce să creadă despre fast fashion.
Cu toate acestea, sustenabilitatea e-shop-urilor este un aspect esențial pentru 9% dintre români. Lista criteriilor importante în alegerea magazinelor mai include și reducerile la brandurile preferate (44%), calitatea (38%), livrarea gratuită la domiciliu (29%), informațiile despre mărimile și modelele disponibile (27%), posibilitatea de a plăti la livrare (26%), interacțiunile anterioare (22%), prețurile mici (22%), livrarea rapidă (21%), serviciile de suport oferite clienților (11%) sau perioada îndelungată pentru retur gratuit (10%).
Deschidere către moda sustenabilă
De remarcat este faptul că numeroși români încearcă să adopte comportamente responsabile de achiziție, chiar dacă au parte de diverse obstacole. De pildă, 34% dintre respondenți încearcă să practice sustenabilitatea, însă recunosc că bugetul joacă un rol decisiv, 32% dintre ei prioritizează brandurile eco-friendly în general, iar 18% au diminuat numărul articolelor cumpărate, ca o bună practică asociată.
În paralel, pentru 11%, sustenabilitatea nu constituie un factor decisiv.
Interesant este că dintre cei care au ales să achiziționeze mai puțin, 48% au afirmat că ar cumpăra cu siguranță mai multe articole de îmbrăcăminte dacă ar avea mai multe resurse financiare, 33% consideră că probabil ar face același lucru, 9% nu au idee cum ar proceda, 8% spun că probabil nu ar cumpăra mai mult și doar un procent de 2% declară că sigur nu ar opta pentru achiziții mai dese.
In lipsa unui acord scris din partea InternetCorp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Studiu Shein, Temu sau Boohoo: 33% dintre români spun că au cumpărat online de la aceste magazine.