"Senia a luat ființă în piața destul de deschisă și neordonată a instrumentelor muzicale din anii '90 și s-a dezvoltat ulterior, creionându-se ca un actor foarte serios, drept dovadă că a putut supraviețui până astăzi", a declarat Ionuț Mavrichi, director de proiect Steinway România, pentru wall-street.ro.

De la producția de boxe la vânzarea de instrumente muzicale

Totodată, Ionuț Mavrichi crede că sunt foarte multe variabile de care depinde rămânerea pe piață a unui actor economic, ceea ce face ca lucrurile să fie dificile pentru tot ce înseamnă antreprenoriat.

Acesta a adăugat că Senia a fost primul business ca proiect personal al Elisabetei Menadi, aceasta fiind implicată însă anterior și în zona de producție de instrumente audio, cum ar fi boxele, la un moment dat migrând chiar spre producția de case-uri (Flight Case România, de asemenea un brand deținut de Elisabeta Menadi, n.r.).

În ce privește provocările pe care le-a întâmpinat magazinul Senia, Ionuț Mavrichi a explicat că pandemia a fost o problemă semnificativă, ca pentru toată lumea.

Acesta recunoaște însă că cea mai mare provocare actuală o reprezintă inflația.

Astfel, a arătat Ionuț Mavrichi, sunt producători care anunță de pe o lună pe alta creșteri de 10-15%, asta pe lângă prețurile "colosale" pentru transport.

Spre exemplu, a explicat acesta, un simplu container din China a ajuns de la 3000 de dolari la 15.000, problema nefiind însă doar prețul transportului ca atare, ci și întârzierea acestora.

Astfel, conform lui Ionuț Mavrichi, au existat situații în care s-au primit containere chiar și după 3-4 luni, deși marfa era plătită.

Senia, printre primele companii care au vândut online în România

Cât privește trecerea câtre vânzarea online, Senia a fost printre primele afaceri din România care a înțeles că acesta e viitorul.

Nu întâmplător, domeniul Senia.ro a împlinit recent 20 de ani, zona de online reprezentând acum undeva la 20% din vânzări.

Pentru a pune însă această informație în context, trebuie spus că cifra de afaceri Senia în anul 2021 a fost de 51 mil. lei, față de 42 mil. lei în 2020, ceea ce reprezintă o creștere de 21,4%, conform reprezentanților companiei.

"Procentul de vânzări online a crescut în pandemie, dar nu semnificativ, iar politica a fost aceea de a nu mima criza pentru a cere ajutor de la stat, ci de a rămâne un actor serios pe piață și de a rămâne un partener de încredere pentru bănci", a declarat directorul de proiect Steinway România.

Totodată, acesta a subliniat că există o creștere organică a domeniului senia.ro, compania derulând campanii pe care le susține după metodele clasice, SEO, marketing digital ș.a.m.d.

Românii sunt mari iubitori de chitări, dar și de piane

Când vine vorba despre preferințele românilor în materie de instrumente muzicale, Ionuț Mavrichi spune că, în funcție de vânzările Senia, chitara ar fi instrumentul preferat al românilor.

Iar pe locul 2 ca vânzări, desigur, pianul, în formele care variază de la o simplă clapă până la un pian de 500.000 de euro.

Ionuț Mavrichi, director de proiect Steinway România

Brandul Senia este de asemenea administratorul cunoscutului magazin Muzica, cel mai vechi punct de desfacere pentru instrumente muzicale din București, dar și deținătorul domeniului steinway.ro.

Prin acesta din urmă, Senia le aduce românilor un pian Steinway exclusivist, de ultimă generație, care cântă, singur, live, chiar în casa celor care îl dețin, direct din cele mai mari săli de concerte ale lumii, prin intermediului unui sistem numit Spirio I r.

Cât despre planurile de viitor, Ionuț Mavrichi a declarat că pentru anul în curs și viitorul apropiat, planurile sunt de pregătire pentru ceea ce se creionează, respectiv, în opinia acestuia, "probabil iarăși o contracție economică și măsuri sanitare, care să ne ferească de pandemia care momentan doar se transformă".

Nu în ultimul rând, magazinul Muzica va trece printr-un proces de reamanajare în perioada următoare, conform reprezentantului Steinway.

Sursa foto: Senia.ro