*Interviul face parte din proiectul ecomTEAM Stories, susținut de Banca Transilvania, un proiect menit să spună poveștile din spatele magazinelor online românești.


"Businessul a început în 2005, după ce ne-am gândit destul de mult ce vrem să facem odată cu terminarea facultății și am identificat o piață potențială în cel mai mare bazin legumicol din România, care este în Galați. Acolo am văzut că oamenii au nevoie de consultanță în tehnologiile de cultură", a declarat pentru wall-street.ro Marius Petrache, Director General Marcoser.

Un site gândit să ofere răspunsurile potrivite

Acesta a explicat și de ce a fost aleasă comuna Matca pentru deschiderea business-ului, povestind că, deși era puțin cunoscută, era totuși cel mai mare bazin legumicol din România, lucru care a oferit echipei atât oportunități cât și foarte multe provocări.

Directorul General Marcoser spune de asemenea și că, încă de la început, compania s-a gândit că un magazin online ar putea să pună la dispoziția tuturor fermierilor din România informațiile pe care echipa le are de oferit, astfel că a avut în plan deschiderea unui astfel de magazin încă din primul moment.

Totuși, povestește Marius Petrache, magazinul online a început în anul 2006, pentru că, odată plecată din București în Matca, echipa Marcoser a constatat că acolo nu era Internet. Astfel, companiei i-a luat mai bine de 6 luni să aducă acolo internetul și să poată în felul ăsta să își înceapă activitatea.

Site-ul nostru a fost încă de la început gândit să ofere răspunsuri celor care îl parcurg. Asta înseamnă că ne-am axat pe oferirea de informații legate de produs și de modul cum el poate fi folosit. Oferirea de consultanță este și în acest moment principalul diferențiator pentru Marcoser.ro.

Marius Petrache, Director General Marcoser

Directorul general Marcoser explică de asemenea că echipa a avut în plan inițial să ofere consultanță în legumicultură, doar că planul de acasă că nu se potrivește prea bine cu cel din târg, astfel că a trebuit să ofere și consultanță prin vânzarea de inputuri.

Aspectul unui site, doar vârful aisbergului

Deși website-ul marcoser.ro a fost deschis în urmă cu mult timp, rezultatele nu s-au văzut însă imediat.

Astfel, spune Marius Petrache, deși activitatea online a început în urmă cu 18 ani, abia în ultimii 5 s-a observat o creștere a vânzărilor pe produse de nutriție specială și chiar și pe partea de protecție.

Acesta, spune Directorul General Marcoser, fiind de altfel un capitol special, unde compania a venit cu niște soluții, mai ales în urma schimbărilor care au avut loc în domeniul produselor de protecție prin punerea în vigoare a Green Deal-ului.

Cât despre primele inputuri comercializate, spune reprezentatul companiei, acestea au fost semințele profesionale de legume, urmate apoi de foliile profesionale, acestea fiind de altfel și produsele cele mai vândute ale companiei pe magazinul online.

Directorul general Marcoser mai explică însă că magazinul online trebuie să ofere informații relevante, să aibă un aspect frumos, elegant, intuitiv, chiar și toate acestea, însă, fiind doar vârful aisberg-ului.

Dacă nu ai în spate o echipă bine pregătită, care să răspundă la telefon, dacă nu ai o livrare rapidă, dacă nu ai stocuri, dacă nu reușești să faci transferul de informație dintre preluarea comenzii și prelucrarea ei, dacă nu ai o firmă de curierat bună, atunci degeaba ai un site frumos, pentru că experiența pe care o va avea utilizatorul cu magazinul tău online, va fi una viciată.

Marius Petrache, Director General Marcoser

Cât privește furnizorii cu care lucrează, reprezentanții companiei spun că este vorba despre peste 100 de furnizori din mai multe țări, principalele fiind Spania, Turcia, Italia și Belgia.

Care sunt planurile Marcoser pentru viitor

Totodată, Marian Chetrone, Digital Marketer Marcoser, povestește și că, de-a lungul timpului, au fost foarte multe decizii neinspirate pe care compania le-a luat, dar care nu au avut un impact puternic asupra activității.

În schimb, explică el, echipa a fost suficient de inspirată ca din fiecare decizie mai puțin bună care a fost luată, să învețe și mai mult și să se perfecționeze.

Cât despre planurile pentru viitor, acesta dezvăluie faptul că Marcoser are în plan să colaboreze cu companii care au în portofoliu produse complementare, pentru a oferi utilizatorului final o gamă cât mai largă de produse și a-i răspunde nevoilor într-un mod cât mai complet.

Nu în ultimul rând, reprezentanții companiei au explicat și care este viziunea Marcoser pe termen lung în ceea ce privește deschiderea de unități de vânzare fizice, arătând că în acest moment nu se gândesc la o extindere pe orizontală în sensul deschiderii unor magazine proprii în țară.