*Interviul face parte din proiectul ecomTEAM Stories, susținut de Banca Transilvania, un proiect menit să spună poveștile din spatele magazinelor online românești.

După mulți ani în care afacerea cu textile construită de Adrian Spânu s-a concentrat pe a livra echipament sportiv pentru retaileri sau cluburi sportive, a venit și momentul dezvoltării unui brand propriu. Pandemia a fost cea care i-a convins că este momentul să facă acest pas, la care se gândeau însă de ceva timp.

„Acela a fost momentul cheie în care am realizat că este important să investim într-un brand care să fie al nostru și că este important să avem o prezență online. Am decis să lucrăm împreună și să construim acest brand. Până atunci, lucram separat, eu având un job în bancă și el afacerea cu textile”, precizează Cristina Spânu.

Cristina Spânu este unul dintre speakerii evenimentului ecomTEAM Fashion 2024, pe care-l organizăm pe 28 martie în București, la Apollo 111. Înscrie-te gratuit AICI și vino alături de noi.

Au început cu treninguri sport, după care au decis să diversifice gama de produse intrând și în zona de ținute casual pentru bărbați pe care le descriu ca fiind potrivite pentru o ieșire în oraș.

„Noi le spunem seturi urbane și sunt formate din hanorac sau jachetă cu fermoar și pantaloni. Nu sunt neapărat potrivite petru mersul la sală sau alergat, ci sunt niște produse casual cu care poți să ieși la o cafea și să arăți bine. După ce am diversificat această zonă, am decis să lansăm o gamă și pentru femei”, adaugă Cristina Spânu.

Adrian Spânu adaugă faptul că au explorat din ce în ce mai mult această zonă de ținute urbane, ajungând ca anul acesta să lanseze costume din tricot. Primele astfel de articole au fost lansate pentru femei, urmând ca în perioada următoare să fie lansată și colecția dedicată bărbaților. UFIT marchează astfel intrarea și în zona de ținute smart casual.

„Încercăm în colecțiile noastre să mergem pe un procent cât mai mare de materiale naturale. Peste 80% din produsele noastre sunt din bumbac sau un mix de bumbac și poliester. Pentru colecțiile de vară am introdus inul, iar pentru cele de iarnă am mers pe niște mixuri de lână și cașmir” adaugă Cristina Spânu,

Cum e organizată partea de producție

Procesul de producție se bazează pe un sistem în care UFIT lucrează cu fabrici din țară ce produc exclusiv pentru brand, povestește Adrian Spânu, dar și o serie de procese pe care le fac intern.

„Strict pe partea de cusut, colaborăm cu aceste fabrici. Există un contract de exclusivitate pe care îl avem cu ele. Partea de croit, unde se taie materialul, și partea de finisat, unde se face controlul de calitate și se pregătește comanda pentru a fi expediată către client, se face la noi. E clar că începutul procesului de producție și finalul trebuie să fie tot timpul la noi”, explică Adrian Spânu.

Acesta adaugă că viziunea UFIT este aceea de a merge pe zona de „slow fashion”, colecțiile lor având piese despre care spun că nu se demodează și cu o durată de viață bună. Astfel, ei consideră că platformele de Fashion din Asia nu reprezintă o concurență pentru ei, deoarece produsele acestora nu se concentrează pe aceleași aspecte și nevoi.

„Pentru noi este important ca, atunci când clientul cumpără un produs UFIT, să aibă parte de un produs de calitate pe care să poată să-l păstreze mai mult timp, să nu se demodeze și să poată ieși în evidență(...) Practic, vrem să le oferim oamenilor o mai mare ușurință în a-și alege ținutele. Se trezesc dimineața și în loc să se gândească cu ce se îmbracă pentru a ieși la cafea, știu că își iau unul dintre seturile UFIT și au rezolvat”, adaugă Cristina Spânu.

Dincolo de platforma UFIT.ro, produsele brandului mai pot fi găsite și pe Fashion Days, prin intermediul cărora vând și în Bulgaria și Ungaria.


Cristina Spânu este unul dintre speakerii evenimentului ecomTEAM Fashion 2024, pe care-l organizăm pe 28 martie în București, la Apollo 111. Înscrie-te gratuit AICI și vino alături de noi

Sursa foto: UFIT