Carrefour Express este un lanț de magazine de proximitate ce aparține de grupul Carrefour, magazinele Express de culoare verde fiind operate în sistem de franciză de comercianți locali. Brandul Carrefour Express a fost lansat în 2007, în Europa, pentru a înlocui mărcile sub care erau operate supermarketurile, fiind schimbat în 2010 cu Carrefour Market. Din 2010, marca Express este folosită pentru majoritatea magazinelor de proximitate ale grupului.

Cât costă să deschizi o franciză Carrefour Express

"În special din 2018, atât la nivel de Grup, cât și la nivel național, Carrefour este consolidat de contribuția francizaților la dezvoltarea și performanța Grupului și dorește ca franciza să fie și mai mult în centrul operațiunilor sale", a declarat pentru wall-street.ro Vincent Rochefort - Proximity Director, Carrefour România.

Cât privește investiția, pentru amenajarea spațiului de vânzare, Carrefour propune conceptul „tichet minimum”, adică un CAPEX de 50.000-60.000 euro, sumă care este returnată de către francizat.

Citește și: Franciza LaDoiPași: cât costă să deschizi un magazin și în cât timp faci profit

Acesta va plăti amenajarea și echipamentele în 84 rate lunare – contractul fiind semnat pe o perioadă de 7 ani – sau într-o singură tranșă, devenind astfel proprietarul lor.

Eligibili pentru obținerea unei francize sunt antreprenorii cu un bun background operațional, dar și cei care vor sa înceapă un business nou, sub umbrela unui mare retailer internațional.

Care sunt pașii pentru a deschide o franciză Carrefour Express

Vincent Rochefort, Proximity Director, Carrefour România, a arătat că francizatul poate integra în rețeaua de franciză Carrefour un magazin existent, cu istoric de vânzare, care va intra într-un proces de remodelare, sau poate propune o locație nouă, care va trece printr-un proces de validare.

Astfel, pentru fiecare locație propusă, se va pregăti un studiu de piață și un dosar, iar după validarea internă, se agreează împreună cu viitorul francizat valoarea investiției și împărțirea acesteia între francizor și francizat, mai arată reprezentantul Carrefour.

În ce orizont de timp se poate amortiza investiția

Propunerea financiară Carrefour Express permite ca fiecare activitate comercială să înceapă în cele mai bune condiții economice, explică de asemenea Vincent Rochefort, fiecare proiect făcând obiectul unui studiu precis, atât din punct de vedere al potențialului de cifră de afaceri, cât și al investițiilor.

De asemenea, compania se concentrează pe profitabilitatea activității din primul an; apoi, se iau în considerare alte criterii pentru a obține un ROI rapid, care nu trebuie să depășească jumătate din durata contractului.

De ce ar investi un antreprenor într-o franciză Carrefour Express

Pe lângă avantajele care vin prin asocierea cu un brand ce ocupă un loc central și o poziție puternică în industria globală de retail, Carrefour oferă beneficii suplimentare legate de plata stocului inițial cu discount sau în rate, precum și bonusuri lunare, în funcție de nivelul livrărilor, mai arată Vincent Rochefort.

De asemenea, marfa comandată după deschiderea magazinului va avea un termen de plată de 25 zile.

Francize Carrefour Express existente la momentul actual

În acest moment, există o rețea de 23 magazine francizate, operate de către 10 francizați, precum și 4 benzinării Rompetrol.

Citește și: Cât costă să îți deschizi o simigerie Petru: Află de AICI care sunt condițiile

Planurile Carrefour Express pentru anul 2023

Carrefour consolidează permanent serviciile și calitatea asistenței pentru francizați, a căror pondere este în continuă creștere, mai arată reprezentantul Carrefour.

De asemenea, mai spune acesta, pentru a stimula competitivitatea și inovația, Carrefour va implementa o organizare mai simplă și mai eficientă, însușindu-și cele mai bune practici dezvoltate de francizați, ori de câte ori este posibil.

Reprezentantul Carrefour a concluzionat spunând că retailerul își dorește să încurajeze antreprenoriatul românesc și rămâne deschis către noi propuneri de colaborare, deoarece în 2023 are ambiția de a-și dubla rețeaua de francize.

Sursa foto: Carrefour

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri