Raportarea în cadrul sistemului e-Factura poate fi făcută manual, direct în Spațiul Privat Virtual (SPV), automat cu ajutorul unui partener de tehnologie care îți pune la îndemână o platformă intuitivă sau prin dezvoltarea in-house a unei soluții. Așa cum îți poți da seama din descrierea de mai sus, poți raporta ușor și rapid facturile dacă te bazezi pe serviciile oferite de o companie specializată în aceste procese. În cazul de față ne vom uita la platforma SmartBill.

Pentru început, este important să știi că indiferent de modalitatea prin care alegi să raportezi facturile în sistemul RO e-Factura, trebuie să fii, tu sau contabilul, înregistrat în Spațiul Privat Virtual (SPV) pe baza unui certificat digital calificat.

E-Factura: pașii prin care ajungi să raportezi rapid facturile emise

Pentru a ajunge să raportezi facturile în sistemul RO e-Factura rapid, prin intermediul SmartBill, trebuie să parcurgi pentru început câțiva pași simpli care presupun autorizarea contului SmartBill pentru acces în SPV.

Autorizarea contului SmartBill în SPV îți va permite trimiterea către ANAF a e-Facturilor emise, dar și preluarea din SPV a e-Facturilor pe care furnizorii tăi le emit pentru tine. E important să știi că autorizarea în SPV este valabilă doar 90 de zile, după care va fi solicitată reautorizarea. În principiu, reautorizarea se face automat.

Dacă această reautorizare automată realizată de SmartBill nu poate fi făcută, vei fi anunțat prin e-mail și va trebui să refaci autorizarea. Reautorizarea mai poate fi solicitată dacă, din motive care nu depind de SmartBill, ANAF-ul deconetează contul de SPV.

Video-ul de mai jos explică pas cu pas ce trebuie să faci pentru a-ți autoriza contul SmartBill in SPV.

Odată autorizat, raportarea în SPV se poate face printr-un simplu click. După ce ai emis factura, în fereastra de vizualizare a acesteia ai și butonul „Trimite e-Factura”. E important de știut și că tot în cadrul platformei vei primi informații legate de facturile pe care le-ai încărcat, respectiv dacă sunt valide sau nu.

Conform SmartBill, 99,9% dintre facturile trimise astfel sunt validate din prima de ANAF. E important de știut faptul că SmartBill va putea accesa strict secțiunea e-Factura, nu și alte informații ale companiei tale care se regăsesc în SPV. Contabilul care are acces în SPV va putea vedea facturile pe care le încarci.