Grupul a gestionat întregul proces, de la proiectare şi achiziție de echipamente, la montaj și punere în funcțiune a infrastructurii, care ulterior va fi conectată la sistemul de distribuție intern. Energia produsă va fi utilizată pentru consum propriu, iar investiţia depăşeşte valoarea de 3,5 milioane de euro.

Suprafața totală a proiectului de panouri fotovoltaice este de 26.000 mp, acestea fiind montate pe toate cele opt proprietăţi din portofoliu:

  • ansamblurile mixte de regenerare urbană Palas Iaşi şi Iulius Town Timişoara
  • cele trei mall-uri din reţeaua naţională Iulius Mall: Iaşi, Cluj-Napoca şi Suceava
  • Palas Campus Iași - cea mai mare clădire de birouri din țară (60.000 mp), care va fi inaugurată în această primăvară
  • cele două proiecte de proximitate Family Market din Iaşi (Miroslava şi Bucium)
(Palas Campus Iași - Sursa foto IULIUS)

De energia regenerabilă generată prin noua soluție vor beneficia toate funcțiunile proiectelor IULIUS – proiecte mixte, mall-uri şi clădiri office - și se estimează că se va realiza o economie de aproximativ 10% din totalul energiei consumate la nivel de grup.

  • efectul: eliminarea a 1.500 de tone de CO2/an, echivalentul unei păduri cu peste 20.000 de arbori

„IULIUS este singura companie de pe piaţa de real estate din România care realizează o investiție de o asemenea anvergură în toate proprietăţile sale. Producerea de energie din resurse regenerabile pentru consumul propriu este un obiectiv asumat prin strategia de sustenabilitate IULIUS, care confirmă preocuparea noastră pentru reducerea amprentei de carbon. (...) Atingem, prin acest proiect, obiective multiple: protecția mediului și un control mai bun al costurilor cu energia, aspect foarte important în contextul actual”, a spus, într-un comunicat remis redacției, Robert Ghercă, Chief Technical Manager IULIUS.

Pe lângă impactul economic direct, de reducere a costurilor cu achiziția de energie electrică, noul proiect verde al companiei IULIUS contribuie la combaterea schimbărilor climatice prin reducerea amprentei de carbon, obiectiv asumat de UE prin programul Green Deal, prin care se dorește atingerea neutralității climatice a Europei până în 2050.

(Palas Campus Iași - Sursa foto IULIUS)

IULIUS a lansat anul trecut „Raportul de Sustenabilitate 2021” şi a comunicat reducerea cu 16% a emisiilor gazelor cu efect de seră față de anul 2019, precum și eficientizarea cu 33% a consumului de apă la nivelul grupului. La același capitol, Mediu, este menționată și reducerea cu 15% a consumului total de energie raportat la anul 2019, precum și reducerea cu 34% a volumului deșeurilor menajere.

Recent, IULIUS a încheiat un parteneriat cu IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale, pentru elaborarea unei strategii de decarbonizare a întregului portofoliu al companiei și de atingere a țintei de net-zero emisii. Parteneriatul marchează primul angajament de acest fel din România.

(Iulius Town Timișoara - Sursa foto IULIUS)

Portofoliul său cuprinde peste 310.000 mp de retail închiriabili, în două proiecte mixed-use de regenerare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara), singurele de acest tip din țară, rețeaua națională de shopping mall-uri regionale (Iulius Mall – Iași, Cluj-Napoca și Suceava) și proiectele Family Market din Iași (Miroslava și Bucium). Proiectele sunt lidere de piață la nivel regional și înregistrează anual peste 70 de milioane de vizite.

Sursa foto: IULIUS