"In 2010, 60% din vanzari erau efectuate in statele industrializate si 40% in tarile emergente. Vream ca raportul sa depaseasca 50/50 in 2015", a declarat directorul general al Toyota, Akio Toyoda, prezentand planul strategic al constructorului auto pentru urmatorii cinci ani.

China, cea mai mare piata auto din lume, contribuie cu 15% la vanzarile grupului. Cota Toyota pe aceasta piata este mai redusa, insa, decat a principalilor concurenti, noteaza AFP.

Toyoda a mentionat ca producatorul auto va miza pe statele emergente pentru a se dezvolta.

Citeste si:

"Avand in vedere experientele din SUA si Japonia, clientii iubesc masinile rapide. Insa utilizarea acestor tipuri de autovehicule provoaca accidente si creste poluarea. De aceea, vrem sa evitam astfel de probleme pe noile piete", a spus el.

Grupul intentioneaza sa lanseze zece modele noi cu propulsie hibrida pana in 2015. Toyota vrea, de asemenea, sa continue dezvoltarea masinilor hibride reincarcabile, electrice sau cu motorizari bazate pe celule de combustibil.