Printre cele mai afectate companii se numara Toyota Motor Corp.,care a fost silita sa inchida mai multe fabrici in urma dezastrului din 11 martie.

Vanzarile de autoturisme, camioane si autobuze din Japonia au scazut in martie cu 37% fata de anul precedent, la aproximativ 280.000 de unitati, potrivit Asociatiei Nationale a Dealerilor Auto.

Toyota, cel mai mare producator auto la nivel mondial, a inregistrat o scadere de 46% a vanzarilor pe luna martie, la circa 110.000 unitati, excluzand brandul Lexus.

Cutremurul cu magnitudinea de 9 grade pe scara Richter care a lovit Japonia in data de 11 martie, urmat de un tsunami devastator au dus la moartea sau disparitia a peste 28.000 de oameni. Aceste evenimente au fortat producatorii auto niponi sa inchida mai multe fabrici din lipsa de oameni sau piese de schimb, precum si din cauza intreruperilor frecvente ale alimentarii cu electricitate.

In plus, incheierea programului guvernamental care prevedea oferirea de subventii pentru masinile cu consum redus de carburanti din luna septembrie a anului trecut a contribuit si ea la scaderea vanzarilor.

Citeste si:

Akio Toyoda, presedintele grupului Toyota a anuntat ca profitul companiei se va reduce din cauza intreruperilor productiei si livrarilor. Potrivit analistului Koji Endo, profiturile operationale ale Toyota pe anul fiscal incheiat saptamana aceasta ar putea fi reduse cu pana la 100 miliarde yeni (1,2 miliarde dolari). De asemenea, profitul operational al companiei pe anul fiscal in curs ar putea scadea cu alte 200 de miliarde yeni, conform declaratiilor analistului.

Reprezentantii Toyota au anuntat ca, in perioada 14 martie – 26 martie, producatorul auto a pierdut 140.000 de unitati de productie din lipsa de piese electronice sau a celor din plastic si cauciuc.

Compania a oprit productia a trei modele din doua dintre fabricile sale pe 24 martie, prioritatea numarul unu devenind hibrizii, printre care si Prius. Toate cele 18 uzine din Japonia au fost oprite pana la acea data. In 2010, Toyota a construit 3,28 milioane de masini numai in Japonia.

In opinia analistului Koji Endo, Toyota ar putea intarzia productia a peste 500.000 de unitati din Japonia din lipsa de piese si electricitate.