Saab, care incearca sa evite falimentul dupa cateva luni de probleme financiare, a anuntat ca va depune luni o contestatie la curtea de apel, transmite Reuters.

Daca va ramane definitiva, decizia va permite furnizorilor si sindicatelor sa ceara falimentul si lichidarea companiei, pentru a-si recupera creantele si salariile datorate.

Saab, controlat de grupul olandez Swedish Automobile (Swan), a cerut protectie fata de creditori pana la obtinerea unor investitii promise de doua companii chineze si a unor finantari pe termen scurt sub forma de credite punte.

Curtea a respins solicitarea, insa a acordat Saab termen pana pe 29 septembrie sa conteste decizia.

"Anticipam ca vom depune apelul pana luni. Suntem in discutii cu partenerii si consilierii chinezi pentru a construi un pachet mai convingator de informatii pentru curte", a declarat directorul general al Saab, Victor Muller, la postul public de radio.

Saab a intrerupt productia de cateva luni, dupa ce furnizorii au refuzat sa livreze piese pana nu primesc banii datorati de companie.

Constructorul auto nu a reusit sa plateasca salariile pe luna august, iar sindicatele pot cere falimentul daca vor sa intre intr-un program guvernamental prin care statul plateste salariile datorate de companii falimentare.

Citeste si:

Suedezii par sceptici in privinta sanselor de supravietuire a Saab, un mic producator de automobile premium pe o piata foarte competitiva, dominata de marci precum Mercedez-Benz, BMW si Audi.

"Curmati suferinta acum", scrie vineri ziarul suedez Dagens Nyheter, care considera ca falimentul nu poate fi evitat.

Cotidianul de afaceri Dagens Industri noteaza ca "cine nu este orbit de toate vorbele frumoase despre o marca premium cu statut emblematic si despre o fabrica auto de talie mondiala nu poate sa nu vada ca Saab, ca afacere, nu mai are nicio sansa".

Saab a anuntat in iunie ca doua companii auto din China, Pang Da Automobile Trade si Zhejiang Youngman Lotus Automobil, au convenit sa preia impreuna o participatie majoritara. Tranzactia inca nu a fost aprobata de catre autoritatile chineze, care au mai blocat astfel de acorduri in industria auto.

Sindicatele ar putea da dovada de mai multa rabdare in privinta recuperarii banilor datorati de Saab angajatilor, insa furnizorii de piese au inceput deja sa execute silit compania pentru cele 150 milioane de euro pe care le au de incasat.