Majoritatea pietelor mari din UE au scazut anul trecut, cu scaderi de 2,1% in Franta, 4,4% in Marea Britanie, 10,9% in Italia, respectiv 17,7% in Spania, se arata intr-un comunicat transmis marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), potrivit Mediafax.

Germania, cea mai mare piata europeana, a fost singura exceptie, cu o crestere de 8,8% in 2011, la 3,17 milioane de automobile noi inmatriculate.

A doua mare piata in 2011 a fost Franta, cu 2,25 milioane de unitati, urmata de Marea Britanie, cu 2,03 milioane.

La nivelul Europei emergente, statele UE10, ACEA a inregistrat o scadere de 2,9%, la 760.706 inmatriculari de automobile noi.

Dintre constructorii auto, singurele grupuri mari care au inregistrat crestere au fost companiile germane, Volkswagen, BMW si Daimler.
Inmatricularile de autoturisme noi produse de Volkswagen au crescut anul trecut in UE cu 7,5%, la 3,04 milioane de unitati, urcand cota de piata a gigantului german la 23,2%.

Al doilea mare constructor european, PSA Peugeot Citroen, a inregistrat in 2011 o scadere de 9%, la 1,64 milioane de automobile.

Citeste si:

Renault ocupa locul al treilea, cu 1,27 milioane de inmatriculari, in scadere cu 8,4%. Inmatricularile marcii Renault au coborat cu 9,2%, la 1,02 milioane de autoturisme noi, in timp ce Dacia a scazut cu 5% in UE, la 246.381 de unitati.

General Motors (GM) a scazut cu 2% in UE, la 1,14 milioane de automobile, iar inmatricularile Ford au coborat cu 3,2%, la 1,04 milioane.

Fiat a inregistrat cea mai abrupta scadere anul trecut in UE dintre marii constructori auto europeni, de 12,1%, la 928.390 de inmatriculari.

Producatorul de automobile premium BMW a crescut cu 7,6%, la 780.981 de autoturisme, iar Daimler, proprietarul Mercedes-Benz Cars, a reusit un avans marginal, de 0,2%, la 652.790 de unitati.

Inmatricularile Toyota in Europa au scazut cu 6,4%, la 523.418 unitati.