In premiera mondiala, virful de gama al constructorului francez Citron a obtinut patru stele la testele Euro NCAP la capitolul siguranta pietonala. Astfel, C6 devine prima limuzina din lume care are de doua ori mai multe stele decit cei mai puternici concurenti din clasa sa.
Modelul de lux din clasa E al celor de la Citron a devenit, in urma testelor Euro NCAP (New Car Assesment Program), prima limuzina din lume care prezinta cea mai mare siguranta in cazul unui accident in care sint implicati pietoni. Modelul testat a fost un C6 de 3 litri pe benzina, care genereaza 215 cai-putere. Masina cintareste 1.816 kilograme. Cu un maximum de patru stele obtinut la acest capitol, C6 se poate lauda ca e cea mai sigura masina din lume pentru pietoni si ca e de cel putin de doua ori mai sigura in comparatie cu principalii concurenti.

In ceea ce priveste siguranta oferita ocupantilor autovehiculului in cazul unui accident, C6 a obtinut punctajul maxim de cinci stele. Pentru protectia copiilor, virful de gama de la Citron a obtinut patru stele dintr-un maxim de cinci. Modelul C6 este disponibil in doua variante de motorizare. Prima este cea pe benzina, inclusa in testul Euro NCAP. A doua este propulsata de un motor diesel de 2,7 litri si 208 cai-putere.

In Romania, pretul CIP (fara taxe) al modelului de 3 litri este de 39.990 de euro, iar cu toate taxele incluse (DDP) ajunge la 52.013 euro. Modelul C6 2.7 HDi Exclusive costa 42.990 de euro CIP si 54.633 de euro DDP. Cu virful de gama 607, Peugeot a obtinut o singura stea pentru protectia pietonilor in cazul unei coliziuni. Acelasi lucru s-a intimplat si cu concurentul Renault Vel Satis. Singura deosebire dintre cele doua fiind la capitolul privind protectia pasagerilor, unde Peugeot 607 a obtinut patru stele, iar Vel Satis maximumul de cinci.

Oscilatii nemtesti

La capitolul siguranta pietonala, producatorul din Ingolstadt a obtinut doua stele pentru modelele A6 produse incepind cu 1998 si pina in 2004. Dupa acest an, A6 a coborit cu o stea in clasamentul Euro NCAP. Mercedes a urmat acelasi trend ca si Audi: regres de o stea pentru E-Klasse din 2003, comparativ cu aceleasi modele fabricate din 1998 si pina in 2002 inclusiv. Seria 5 de la BMW se mentine constanta: o singura stea pentru protectia pietonilor atit pentru modelele fabricate dupa 1998, cit si pentru cele produse incepind cu anul trecut. In 2005, cu 450 de A6 comercializate in Romania, Audi a reusit sa obtina functia de lider al pietei pe acest segment in detrimentul celor de la Mercedes, care au vindut 242 de unitati E-Klasse.

Nordicii se mentin

Producatorii scandinavi de automobile ramin constanti la siguranta oferita pietonilor. Modelul S80 de la Volvo, a carui constructie a inceput inca din 2000, se mentine la doua stele. Saab a venit in 2003 cu o noua generatie de 9-5, care se pastreaza la acelasi nivel de siguranta pentru pietoni. Spre deosebire de S80, Saab 9-5 a obtinut cinci stele la siguranta ocupantilor autovehiculului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri