Trax intra pe un segment nou pentru Chevrolet insa cu un potential foarte mare de crestere, de 17% pe an, in urmatorii patru ani. Segmentul SUV-urilor de dimensiuni reduse a urcat de la o cota de piata de 0,7% in 2008, la 2% in 2012 si va ajunge la 2,8% in 2018. Principalii competitori pentru Trax sunt Nissan Juke, Mitsubishi ASX, Skoda Yeti si Opel Mokka.

De ce sunt asa de cautate SUV-urile mici? In primul rand, datorita pretului, nu doar dimensiunile sunt mici, ci si pretul, in cazul Trax, pretul de pornire este de 15.500 euro cu TVA, fara discounturi. In al doilea rand pentru ca au un design de SUV, sunt masini impunatoare, ne ofera o vizibilitate buna si o senzatie de siguranta datorita pozitiei inalte la volan, sunt usor de parcat in oras (4,28 metri lungime, 1,76 metri latime) si pot avea tractiune integrala.

La interior, modelul Chevrolet Trax imprumuta calitatile unui monovolum, are foarte multe locuri de depozitare, pe fiecare usa avem cate doua spatii, intre scaunele fata este loc pentru 4 sticle. In plus, scaunele au 8 configuratii, iar cel al pasagerului din fata poate fi pliat complet asigurand o flexibilitate suplimentara pentru obiecte cu o lungime de pana la 2,3 metri. Spatiul de incarcare cu locurile spate rabatate este de pana la 1.370 de litri. Tot in Trax gasim un lucru rar in interiorul unei masini, o priza de 230 V intre scaunele fata.

Chevrolet vrea sa atraga tinerii, asa ca le ofera in Trax sistemul MyLink, pentru a asculta muzica de pe telefon, prin conexiunea USB din torpedou si posibilitatea de a dialoga cu Siri, care este putin cam neprietenoasa in timp ce conduci, te ajuta doar sa suni un numar din agenda, sa schimbi postul radio sau sa asculti o anumita melodie din telefon.

Chevrolet MyLink este disponibil pe echiparile superioare ale modelului Trax si permite accesul la agenda telefonica, liste de redare, galerii foto (prin intermediul unui stick USB sau iPhone), videoclipuri (prin intermediul unui stick USB sau al conexiunii auxiliare). Pentru MyLink este disponibila si aplicatia BringGo care poate fi instalata pe smartphone-uri, sistem de navigatie care functioneaza si fara conexiune internet.

Trax poate fi comandat in Romania cu motorizarea de 1,6 litri benzina 116 CP cu tractiune fata (15.500 euro cu TVA), cu motorul de 1,4 litri tubo 140 CP cu tractiune fata sau integrala (18.500 euro cu TVA) si cu motorul de 1,7 litri diesel 130 CP cu tractiune fata (19.500 euro cu TVA) sau integrala (20.700 euro cu TVA). Sistemul Start-Stop vine in standard pentru transmisia manuala. Motorul turbo diesel de 1,7 l, cat si cel turbo pe benzina de 1,4 l vor fi disponibile si cu o transmisie automata cu sase trepte de viteza.

In Croatia am condus doua propulsoare, 1,4 litri turbo 140 CP si 1,7 litri diesel 130 CP. Am ramas atras de varianta pe benzina, 1,4 litri 140 CP, care are un consum cu doar un litru mai mare in afara orasului fata de cea diesel de 1,7 litri 130 CP (6,4%) si este mai ieftina cu 1.500 de euro. Motorul diesel este destul de zgomotos, in timp ce propulsorul pe benzina nu se aude deloc.

Citeste si:

Diferenta de sportivitate intre cele doua motorizari nu prea exista, cel de 140 CP pe benzina accelereaza in 9,8 secunde pana la 100 km/h, iar cel diesel de 130 CP in 9,6 secunde.

Am condus Trax pe soselele virajate de pe coasta croata, pe autostrada si prin padure. In toate situatiile Trax s-a comportat foarte bine si a fost foarte confortabil. Cel mai mult am simtit masina pe drumurile de pamant prin padure, unde la accelerarii mai puternice s-a observat ca masina are tractiune integrala. In functie de situatie, tractiunea variaza la modelul 4x4 de la 100% pe puntea fata la 50% pe puntea fata si spate.

Modelul pe benzina a fost in echiparea de varf, cu scaune din piele gri, trapa, suport ochelari pentru sofer, comenzi volan, cotiera sofer, cruise control, senzori de parcare si camera spate. Echipamentele standard disponibile pe Trax sunt Controlul electronic al stabilitatii (ESC), Controlul tractiunii (TCS), precum si sistemul de asistenta la pornirea in rampa (HSA) si sistemul de control la deplasarea in panta (HDC), 6 airbaguri, ABS, faruri halogen, aer conditionat manual, geamuri electrice fata, computer de bord, MP3/WMA, USB, Aux/In, interfata Wireles, 6 boxe.

Mai multe informatii despre noul Chevrolet Trax sunt disponibile aici.

Chevrolet si-a propus anul acesta sa lanseze cel putin 20 de modele noi, cu facelift sau o noua generatie. In ultimii trei ani, Chevrolet a lansat 15 modele complet noi.

Chevrolet, al patrulea producator de automobile din lume, a vandut anul trecut cate o masina la 6,4 secunde, in peste 140 de tari. Vanzarile Chevrolet in Europa Centrala si de Vest au ajuns anul trecut la 195.000 de masini, inregistrand o cota de piata de 1,28%, in timp ce in Europa Centrala si de Est vanzarile au fost in 2012 de 18.000 de unitati, iar cota de piata de 2,48%. Cele mai importante piete pentru marca Chevrolet au fost Azerbaijan, Republica Ceha si Croatia, iar cele mai mari volum le-au avut modelele Aveo, Cruze si Orlando.