"Luni se incheie cu totul", a spus Sova, dupa un eveniment organizat de Camera de Comert Romano-Britanica, raspunzand unei intrebari.

El a aratat ca in prezent sunt discutate ultimele detalii privind rezilierea acordului si ca suma despagubirilor catre Bechtel a fost deja stabilita, urmand sa fie comunicata oficial luni.

La eveniment, ministrul a afirmat ca singura posibilitate pentru continuarea proiectului este parteneriatul public privat sau concesiunea, adaugand ca probabil va fi utilizata a doua varianta.

Oficialul a adaugat ca a discutat cu 4-5 companii de constructii mari la nivel international interesate sa participe la acest proiect, iar dupa incheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care sa ilustreze situatia actuala pe respectivul traseu.

Citeste si:

"Avem cinci parti din autostrada neterminate. Trebuie sa le licitam si sa le construim in acelasi timp, pentru ca nimeni nu va fi interesat doar de o singura parte. Asta va fi o mare problema, sa construim in acelasi timp cele cinci parti", a mai spus ministrul.

La 12 mai Sova a afirmat ca incheierea contractului cu Bechtel este "o chestiune de zile" si ca suma pe care o mai are de platit statul roman "va fi o surpriza placuta".

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.