"Se pare ca la sediul central al companiei s-au facut si studii referitoare la constructia, respectiv cheltuielile cu logistica in Romania", a declarat o sursa pentru portalul ungar Index.

Decizia de a amana cu unul sau mai multi ani extinderea fabricii din Ungaria ar fi fost determinata de politicile economice imprevizibile si agresive fata de multinationale ale gvernului de la Budapesta, condus de Viktor Orban. Un purtator de cuvant al Daimler a declarat cotidianului Portfolio ca grupul german nu a luat nicio decizie privind capacitatea fabricii din Ungaria.

Fabrica grupului german Daimler de la Kecskemét are in prezent o capacitate anuala de 150.000 de unitati, scrie cotidianul Portfolio.

Grupul produce la Kecskemét modelul Mercedes-Benz B-Class, iar din ianuarie 2013 a inceput sa fabrice si noul CLA compact Coupé cu patru usi, prima serie de modele planificata a fi produsa exclusiv in Ungaria, potrivit site-ului Daimler.

Producatorul german a ales in 2008 Ungaria pentru noua fabrica Mercedez-Benz, in conditiile in care pe lista posibilelor amplasamente din Europa de Est s-au aflat si Romania si Polonia.

Desi grupul este multumit de fabrica profitabila din Ungaria, acesta va amana investitia de la Kecskemét din cauza incertitudinilor privind politicile economice ale Ungariei, a declarat o sursa pentru portalul Index.

Compania a analizat costurile de constructie si logistice ale unui site de productie in Romania, a spus sursa citata de Index.

Citeste si:

O alta sursa a declarat, tot pentru Index, ca politica guvernului ungar nu are nicio legatura cu decizia amanarii si ca aceasta ar fi fost determinata de situatia dificila a industriei auto europene si de declinul cererii.

Daimler a negat informatiile aparute in presa ungara privind planurile legate de cresterea capacitatii fabricii de la Kecskemét.

"Negam speculatiile aparute in presa ca extinderea fabricii Mercedes-Benz din Kecskemét a fost planificata pentru 2013 si a fost acum amanata. Daimler a confirmat la inaugurarea fabricii in martie 2012 ca exista potential pentru o extindere la Kecskemét. Totusi, nu a fost luata nicio decizie in acest sens, astfel ca nu exista nici o amanare", a declarat un purtator de cuvant al grupului german.

Constructia noii linii de productie a fabricii ar fi trebuit sa inceapa in 2013, urmand ca aceasta sa devina operationala in 2015, a scris presa ungara. Proiectul ar beneficia probabil si de ajutor din partea guvernului de la Budapesta, noteaza Portfolio.

Guvernul ungar, condus de premierul Viktor Orban, a introdus in ultimii ani o serie de taxe asupra companiilor din mai multe sectoare economice, pentru a consolida finantele statului. Industria auto nu a fost vizata, insa taxele, care au afectat inclusiv companii germane active in alte domenii, si retorica agresiva a executivului la adresa multinationalelor au afectat increderea investitorilor straini in politicile economice ale Budapestei.

Daimler a anuntat, la sfarsitul lunii aprilie, ca va investi peste 300 milioane euro in Romania pentru extinderea productiei de cutii de viteze, destinate Mercedes-Benz, la subsidiara locala Star Transmission din Sebes, judetul Alba.

Star Transmission a fost infiintata in anul 2001 si are 800 de angajati la capacitatile de productie din localitatile Cugir si Sebes (judetul Alba), unde produc componente pentru motoarele si cutiile de viteze destinate Mercedes-Benz, atat pentru modele actuale cat si pentru modele mai vechi, asigurand disponibilitatea pieselor de schimb.