Investitia Nissan in aceasta zona se va ridica la peste 200 de milioane de dolari, iar fabrica va deveni operativa din 2008. Capacitatea de productie este prevazuta la aproximativ 50.000 de masini pe an, iar modelele care vor intra in lucru sunt versiuni adaptate de catre Nissan la piata rusa.

Rusia, un Eldorado al constructorilor de masini

Dupa China, Rusia a devenit noul Eldorado al industriei automobilistice mondiale, se arata intr-un material publicat in editia electronica a cotidianului Le Monde. In mai putin de un an de zile, releva acesta, valoarea investitiilor straine in Rusia, in sectorul automobilistic, a depasit 1 miliard de euro. Volkswagen a anuntat recent investitii de 400 de milioane de euro intr-o uzina de la Kaluga, aproape de Moscova, General Motors urmeaza sa anunte oficial o investitie de 90 de milioane de euro, iar Renault, care detine deja o uzina la Moscova a anuntat deschiderea negocierilor cu fabricantul Lada, Avtovaz.
Principalul factor care incurajeaza investitiile in acest sector este decizia Guvernului de a reduce taxele vamale pentru importul pieselor auto.

In plus, se mai arata in materialul citat, cresterea economica a Rusiei, de aproximativ 6,4% pe 2005, ii determina pe producatori sa vada in Rusia inclusiv o foarte buna piata de desfacere. Cresterea rapida a veniturilor pentru o anumita categorie a populatiei ii determina pe fabricanti sa spere intr-o crestere alerta a vanzarilor in viitorul apropiat, si in detronarea marcilor rusesti, care detin la ora actuala aproximativ 50% din piata.

Citeste si:

Nissan si Suzuki isi intensifica cooperarea

Constructorii auto japonezi Nissan Motor si Suzuki Motor au anuntat ca isi vor intensifica cooperarea, pentru a utiliza capacitatile de productie ale firmei partenere pe pietele emergente, precum India, transmite Reuters. Acordul dintre Nissan, al doilea mare producator de autovehicule din Japonia si Suzuki, unul dintre principalii constructori de automobile compacte, prevede, de asemenea, cresterea numarului de vehicule produse sub marca celuilalt grup.

Nissan, detinut in proportie de 44% de compania franceza Renault, va produce pentru Suzuki un model de minifurgoneta, in vreme ce firma partenera va realiza un alt tip de minivehicul pentru Nissan, ambele produse fiind destinate pietei din Japonia. Totodata, Suzuki va vinde un model de camioneta produs de Nisan, incepand cu anul 2008 si destinat pietei din America de Nord, iar Nissan va realiza, la randul sau, un vehicul de clasa A pentru al doilea mare constructor japonez, destinat vanzarii in Europa. Cele doua companii vor utiliza, de asemenea, unitatile de productie detinute de constructorul partener pe pietele emergente, in vederea reducerii costurilor. Primul proiect de acest tip va fi productia marcii Nissan de catre Suzuki, in India.