1. Sistemul de franare
Facelift-ul Dacia Duster ar trebui sa primeasca macar optional un sistem de franare cu discuri pe puntea spate. In prezent, cel mai scump model Duster care costa 17.850 de euro cu TVA vine cu tamburi pe spate, astfel ca la o franare mai apasata masina se lasa mult de fata, franele spate aproape ca nu exista.

Jurnalistii francezi de la L'Automobile Magazine au atras atentia in 2010 ca Duster depaseste distanta normala de franare.

Probleme la franare pentru Dacia Duster?

Probleme la franare pentru Dacia Duster?

2. Aerodinamica
SUV-ul Duster este o masina excelenta la viteze mici, in oras sau in off-road, insa pe autostrada de la 100 de km/h zgomotul in interior se intensifica, iar de la vant simti in volan cum masina inainteaza mai greu si este deviata usor de la traiectorie.

Faptul ca Duster nu are coeficient aerodinamic bun se vede pe computerul de bord, motorul diesel de 1,5 litri 110 CP, care are un consum foarte bun in oras de 6,5 l/100km, arata pe autostrada 6,2 l/100km la o viteza de 100 km/h (2.300 ture) si 9l/100km la o viteza de 130 km/h (3.000 ture).

Duster-ul diesel de 110 CP consuma foarte putin la 60 km/h in localitate, doar 3,6l/100km.

3. Stabilitatea
La 100 km/h ocolirea unei gropi sau parasirea benzii de rulare pentru o depasire ii da lui Duster un balans nemaiintalnit la alte masini. Nu inseamna ca masina e de necontrolat, doar ca se inclina mai mult decat alte SUV-uri non-premium.

4. Interiorul
Duster are bordul imprumutat de la modelul Logan lansat in anul 2004, sunt aproape zece ani de atunci, deci este nevoie de un design nou. A fost o incercare fortata sa lansezi un SUV nou cu un interior vechi de 6 ani, dar a mers pentru ca masina a avut un pret bun.

5. Scaunele
Masina din test are 50.000 de km si a fost impecabila la gropi, sau pe sosele denivelate, as spune ca preia gropile ca un SUV premium, insa scaunele tari iti dau dureri de spate dupa 3 ore de condus.

In anumite momente, scaunele drepte si tari te fac sa aluneci de pe ele, nu te sustin bine, iar bancheta spate nu are o inclinatie ca la alte masini, astfel ca la o frana orice ai avea pe ea ajunge pe jos. In puls, materialul textil al scaunelor arata foarte uzat dupa 50.000 de km.

6. Lipsa pilotului automat

Duster nu are disponibil nici macar optional pilotul automat, denumit si cruise control sau tempomat. Un drum lung iti amorteste piciorul. Pe internet gasim firme care vand pentru 300 euro un cruise control pentru Duster, insa si in cazul marcilor germane daca masina nu vine din fabrica cu acest sistem, cel din comert de multe ori se decupleaza de la viteza setata si nu il putem folosi.

Citeste si:

7. Comenzile geamurilor electrice
Daca Duster a stat in soare si vrem sa deschidem geamurile fata stam cu mana pe butoane destul de mult pentru ca acestea se misca incredibil de incet si nu au impuls nici la coborare nici la urcare.

Comenzile electrice pentru geamurile spate nu pot fi folosite de sofer, sunt pozitionate intre scaune la picioarele pasagerilor spate, cu totii ne-am pus intrebarea de ce reinventeaza inginerii Dacia – Renault utilitatea.

8. Lipsa Bluetooth-ului pentru telefon
Nu mai este demult un lux sa poti avea Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil la sistemul audio din masina. Duster facelift ar trebui sa aiba si el asa ceva pe lista de optionale.

9. Claxonul
Duster ne face sa ne lasam de claxonat, ceea ce intr-un fel nu e rau. Daca claxonam observam ca se aude foarte tare in masina si ne deranjaza intai pe noi, ar trebui amplasat in alta parte. In plus, butonul pentru claxon ar trebui mutat de pe semnalizator pe volan asa cum au toate masinile.

10. Spoilerul spate
Duster nu arata prea bine vazut din spate pentru ca bara scurta lasa la iveala suspensia spate, nu este deloc estetic. Ar cam trebui ca Dacia sa ascunda totul printr-un scut de plastic, o bara spate mai mare ar incurca masina in off-road.

Punctele forte ale SUV-ului Duster cu motorul diesel de 110 CP sunt consumul redus de carburant in oras si la viteze sub 80 km/h, capacitati excelente in off-road, o cutie de viteze in 6 trepte foarte bine realizata cu treapta intai scurta pentru teren dur, servodirectie ferma, rezistenta in timp, comportament foarte bun la gropi chiar si dupa 50.000 de km, suficient spatiu pentru pasageri, dimensiuni perfecte pentru manevrabilitate in oras, un sistem bun de inchidere al usilor care nu trebuiesc trantite.

Modelul de test a fost un Duster 4x4 in echiparea Laureate, cu transmisie manuala cu 6 trepte, motorul 1,5 litri diesel 110 CP, care are un pret de 17.500 euro cu TVA.

Cel mai ieftin Duster costa 11.250 euro cu TVA, pentru motorul de 1,6 litri benzina 105 CP, echiparea Duster cu tractiune fata. Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Date tehnice: Dacia Duster 1.5 dCi 110 CP 4x4

Capacitate cilindrica (cmc) 1.461
Putere maxima (CP/rpm) 110/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 240/1.750
Cutie de viteze: manuala in 6 trepte
Acceleratie 0-100 km/h (s) 12,5
Viteza maxima (km/h) 168
Lungime, Latime, Inaltime (mm): 4315 x 1822 x 1645
Greutate: 1.369 kg
Consum urban / extra urban / mixt (l/100 km): 5,9 / 5,0 / 5,3
Capacitate rezervor (l): 50
Volum portbagaj: 408 litri
Emisii CO2: 137g/km
Garda la sol: 21 cm