Designul este principalul element de care tin cont romanii cand vor sa achizitioneze o masina noua, urmat de echipamentele de siguranta.

“Romanii sunt foarte senzitivi la cum arata masina, vor un autoturism care arata bine, spre deosebire de germani, scandinavi, care cauta functionalitate. Aici, in Romania, stilul este principala caracteristica in alegerea masinii, urmat de siguranta. De asemenea, Romania este o tara in care se vand foarte bine SUV-urile”, a precizat Boris Billich.

La rezultatul bun din 2013, a contribuit noul model CLA, care a extins gama de modele compacte, dar si noile Clasa E si Clasa S.

Modele noi
In acest an, Mercedes-Benz Romania va continua sa isi extinda portofoliul de produse cu noi modele de automobile (Clasa C, GLA, Clasa V, Clasa S-Coupe, CLS Facelift, Clasa B Facelift).

Estimari 2014
Managerul Mercedes-Benz Romania prevede o usoara crestere a cotei de piata, atat in segmentul premium, cat si pe piata auto, in general, pentru care se asteapta sa urce cu cateva procente, sub 10%.

“In 2014 ne asteptam ca tot mai multi clienti sa opteze pentru achizitionarea unui autovehicul nou sau a unuia rulat. In acest sens, ne-am propus sa facem din 2014 un an chiar mai bun la nivel de vanzari si servicii post-vanzare”, a declarat Boris Billich.

Citeste si:

Mercedes-Benz a fost pe primul loc si in ceea ce priveste segmentul de autovehicule comerciale usoare de dimensiuni medii si mari, cu o cota de piata de 21,2%. Principalul eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influentat in mod semnificativ volumul de vanzari, in timp ce 2014 va fi dedicat lansarii noului Vito.

In cazul comercializarii camioanelor, Mercedes-Benz Romania a crescut cota de piata cu pana la 20%, imbunatatindu-si pozitia in clasamentul pietei de pe locul 4 pana pe locul 2. Volumul ridicat de vanzari ale noilor modele Actros si, in special, ale camioanelor Euro VI, reprezinta unul dintre indicatorii evolutiei pozitive.

Veniturile din serviciile personalizate si vanzarile pieselor de schimb de origine Mercedes-Benz au fost anul trecut mai putin supuse fluctuatiei in comparatie cu activitatea vanzarii de autovehicule, astfel ca, contributiile serviciilor post-vanzare au fost semnificative, nu doar in termeni de volum, dar si in ceea ce priveste sustenabilitatea.

Anul trecut reteaua Mercedes-Benz in Romania numara 25 de showroom-uri, fata de 18 in 2008, fiind cea mai extinsa retea de dealeri dintre marcile premium din Romania. Mercedes-Benz vinde cel mai bine in Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta si Timisoara.

Boris Billich a avut primul contact cu Romania in 1996, cand a fost numit market manager pe segmentul de Autoturisme si Autovehicule Comerciale Usoare in Europa Centrala si de Est, in cadrul sediului central Mercedes-Benz. In perioada precedenta anului 2004, Billich a condus si coordonat activitatile de formare si consolidare a business-ului de Autovehicule Comerciale Usoare si Camioane Mercedes-Benz in Romania.

Principalii concurenti in piata premium din Romania sunt Mercedes-Benz, Audi si BMW.