Consiliul de administratie al GM se va intalni vineri pentru a dicuta propunerea de alianta cu Renault si Nissan, idee lansata de Kirk Kerkorian, cel mai mare actionar unic al GM, conform unor surse citate de Reuters si preluate de NewsIn. Surse apropiate discutiilor sustin ca GM se va folosi de o intalnire deja stabilita pentru 7 iulie si va lua atunci in calcul propunerea de colaborare cu alianta Renault-Nissan.

Un purtator de cuvant al GM de la Tokyo a declarat ca nu are cunostinta despre o astfel de intalnire si a adaugat ca GM nu confirma in avans intalnirile de consiliu.

Conducerea General Motors a avut vineri o intalnire neprogramata pentru a discuta propunerea facuta in aceeasi zi de Kerkorian, care sugera formarea unei aliante cu Renault si Nissan.

Companiile franceza si nipona si-au intrunit consiliile de administratie in cursul zilei de luni si au decis sa discute in continuare propunerea de alianta. Carlos Ghosn, CEO al aliantei Renault-Nissan, a fost delegat de ambele consilii sa poarte eventualele negocieri cu General Motors.

Renault-Nissan a declarat ca asteapta hotararea consiliului de administratie al GM pentru a putea incepe discutiile legate de alianta. Daca GM si-ar uni fortele cu Renault si Nissan, entitatea rezultata ar produce peste 12 milioane de masini anual, aproape dublu fata de al doilea mare constructor mondial de automobile, Toyota.

Citeste si:

Autoritatile franceze privesc cu retinere o alianta Renault-Nissan-GM

Renault-Nissan trebuie sa se angajeze cu enorm de multa prudenta intr-o eventuala alianta cu producatorul american General Motors, a declarat, marti, ministrul francez delegat cu problemele de industrie, François Loos.

Conform ministrului, "trebuie sa se procedeze cu enorm de multa prudenta, deoarece Statele Unite sunt o piata imensa si complicata'' si pentru ca General Motors intampina dificultati mai ales cu finantarea pensiilor. "in Statele Unite fiecare intreprindere asigura finantarea pensiilor tuturor fostilor sai angajati, ceea ce face ca la un moment dat cand activitatea se restrange, acest aspect sa devina o problema foarte importanta'', a explicat, citat de NewsIn, François Loos.

Ministrul francez este de parere ca "implantarea" unei intreprinderi din strainatate 'este multe mai dificila, mai lunga si mai periculoasa, din perspectiva investitiilor necesare, comparativ cu situatia in care produsele ar fi realizate in Franta si ar fi vandute in intreaga lume. "Este nevoie de uzine, de circuite de distributie, de sub-contractori", a explicat Loos.

Statul francez ramane actionar la Renault cu 10% din actiuni, iar Renault detine 44,4% din actumile Nissan, in timp ce japonezii detin 15% din grupul francez. Consiliul de administratie al Renault a decis, luni, sa continue discutiile legate de o posibila alianta cu General Motors si l-a delegat pe directorul executiv Carlos Ghosn sa conduca eventualele negocieri cu GM. Consiliul de administratie al Nissan a luat aceeasi decizie mai devreme in cursul zilei de luni .