Autovehiculul tinde sa devina cel mai taxat „viciu“ din Romania. Dupa ce Senatul a aprobat o taxa de prima inmatriculare de 252 de euro pentru un autoturism cu virsta de pina la sase luni, cu o capacitate cilindrica de maximum 1,6 litri si care indeplineste normele Euro 3, deputatii au majorat nivelul de aproape 2,5 ori. In categoria acestor autoturisme intra, in afara de modelele marcilor din import, si cele ale producatorilor autohtoni Dacia si Daewoo.

In urma votului Camerei Deputatilor, clientii unui Logan sau ai oricarui model Daewoo ar fi trebuit sa plateasca in plus taxe la bugetul de stat de 612 euro. In mod aparent surprinzator, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a propus o taxa pentru acelasi autoturism de 1,6 litri, cu virsta de pina la sase luni si cu Euro 3, in valoare de 720 de euro.

APIA: Euro 4 impus de UE

Explicatia supralicitarii taxei a venit din partea presedintelui APIA, Brent Valmar. „Aceste taxe de care vorbiti nu se vor aplica pentru Dacia sau pentru Daewoo, chiar daca cei doi producatori autohtoni indeplinesc astazi doar normele Euro 3. Este o consecinta a aderarii la Uniunea Europeana ca atit Dacia, cit si Daewoo sa aiba motoare Euro 4 dupa 1 ianuarie 2007. Oricum, nivelul de taxe aprobat de deputati este sub nivelul de taxe din Ungaria“, a declarat Valmar.

Citeste si:

„Dacia e membrul cel mai important din APIA, cu jumatate din volumul de vinzari, si deci nu avea cum sa-si traga singura cu piciorul in glezna“, a motivat presedintele APIA rationamentul taxelor mai mari. Valmar a adaugat ca nivelul noilor taxe nu va avea nici o influenta asupra vinzarilor de masini noi.

Dacia si Daewoo uita de Euro 3

Cei doi producatori locali au declarat ca nu vor fi afectati prea mult de noile taxe intrucit vor introduce motoare care sa respecte normele Euro 4, chiar inainte de aderare.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6017&art=14820&cHash=22abdcd2a3