Datorita schimbarilor de viteze servoasistate, fara intreruperi in transmiterea fortei de tractiune, cuplul este mentinut, iar autocamionul nu pierde viteza in timpul schimbarii treptelor. Pentru sofer, efectul consta intr-o inaintare mai confortabila si mai eficienta pe drum.

I-Shift Dual Clutch este o transmisie alcatuita din doi arbori primari si un ambreiaj dublu. Aceasta inseamna ca pot fi selectate simultan doua trepte de viteza. Ambreiajul este cel care determina treapta de viteza activa. I-Shift Dual Clutch se bazeaza pe tehnologia I-Shift, dar jumatatea frontala a cutiei de viteze a fost reproiectata si cuprinde acum piese complet noi.

Sistemul I-Shift Dual Clutch va fi disponibil pe Volvo FH incepand cu toamna anului 2014. Transmisiile cu ambreiaje duble sunt deja utilizate pe autoturisme, dar Volvo Trucks este primul producator din lume care ofera o solutie similara pentru vehiculele de mare tonaj produse in serie.

Citeste si:

I-Shift Dual Clutch va fi disponibil pe Volvo FH cu motoare Euro 6 D13 de 460, 500 si 540 cai putere.