In perioada ianuarie - iunie, au devenit vehicul istoric aproape la fel de multe masini cat in intregul an 2013, cand sectia Dacia Clasic a primit 39 de automobile. Atestarea ca vehicul istoric presupune ca automobilul sa fie in stare buna si fara modificari, cu exceptia consumabilelor. Cele mai multe dintre Daciile proaspat atestate au numere de Bucuresti, Maramures si Brasov.

Pe lista se regaseste o Dacia 1300 din 1969, primul an in care acest model a fost produs in tata noastra, in doar 293 de exemplare.

Multe dintre masinile bune se pierd si ajung la REMAT pentru ca proprietarii lor prefera sa primeasca un tichet Rabla in valoare de 6.500 de lei, in loc sa investeasca in restaurarea lor sau sa le vanda la pretul pietei, care de cele mai multe ori este sub aceasta valoare.

In total, Retromobil Club Romania are atestate 284 de vehicule romanesti, dintre care 271 de autoturisme, 3 motorete, 8 camioane si doua autoutilitare. Sectia Dacia Clasic cuprinde in prezent 45 de masini Dacia 1100, 90 de exemplare Dacia 1300, dar si 4 Dacia 1310. La acestea se adauga si cateva automobile rare, precum Dacia 2000, 1301 si 1300 LS, cate una din fiecare.

In prezent, pot fi facute vehicul istoric masinile pentru care productia a fost oprita in urma cu cel putin 30 de ani. “Daca legea nu va fi modificata rapid in «30 de ani vechime» , in lipsa oricaror date certe in ceea ce priveste perioada de fabricatie, Oltcit Club, Dacia Sport, Roman, DAC, Dacia 500, Dacia 1310 Seria II si modelele optzeciste din seriile ARO 10 si 24 nu au nicio sansa sa supravietuiasca”, spune Bogdan Coconoiu, presedintele Retromobil Club Romania.