"In cazul in care calatoriti mult, mai rentabil este un motor diesel, in caz contrar alegeti un motor cu aprindere prin scanteie. Desi un motor diesel consuma cu 25 la suta mai putin carburant, motoarele cu aprindere prin scanteie sunt mai avantajoase din punct de vedere al pretului de achizitie si al costurilor de intretinere", spun reprezentantii Bosch. In functie de model, in Germania, un autovehicul echipat cu un motor diesel trebuie sa parcurga peste 15.000 de kilometri pe an pentru a justifica investitia.

Pentru a decide intre cele doua variante de propulsie, un conducator auto trebuie sa aiba in vedere mult mai multe decat numarul de kilometri parcursi anual. „Avantajele celor doua sisteme de propulsie pot fi observate la clase diferite de autovehicule. Un motor modern cu aprindere prin scanteie poate contribui la un consum scazut pentru autovehiculele de dimensiuni mici, cu preturi accesibile, in timp ce un motor diesel avansat, aflat in dotarea unui autovehicul break spatios, poate asigura un consum scazut si un nivel ridicat de placere la condus“, a afirmat Dr. Rolf Bulander, membru al consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH.

Avantaje similare pot fi observate si in alte segmente: in cazul autovehiculelor sport, motoarele moderne cu aprindere prin scanteie impresioneaza datorita reactiei imediate, in timp ce motoarele diesel cu un cuplu ridicat impresioneaza in SUV-urile de mari dimensiuni.

Citeste si:

Tehnologia Auto este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. In anul fiscal 2013, vanzarile au fost de 30,6 miliarde de euro sau 66% din cifra de vanzari totala a grupului.