Ford a lansat la finalul lunii octombrie cea de-a cincea generatie Mondeo printr-un drive test pe coasta Marii Mediterane in apropiere de orasul spaniol Malaga, model care a primit pentru prima oara un motor asamblat la Craiova, 1,5 litri EcoBoost 160 CP, si tractiune integrala.

Cunoscuta sub numele de Costa del Sol sau Coast of the Sun zona muntoasa are sosele superbe pentru o plimbare relaxanta cu masina, iar in cazul nostru aceasta a fost cu noul Ford Mondeo in versiunile Wagon si Hatchback, cu motorizarile de 1,5 litri benzina EcoBoost 160 CP si 2 litri diesel 180 CP.

In septembrie, Ford Craiova a trimis catre fabrica din Valencia primele camioane incarcate cu motoare EcoBoost de 1,5 litri 160 CP, care echipeaza noul Mondeo. Productia propulsorului de 1,5 litri EcoBoost a demarat in aprilie 2013 la Craiova. Din aprilie 2015, Mondeo va fi disponibil si cu motorul de 1 litru EcoBoost 125 CP.

Mondeo sedan va completa gama anul viitor si se va adresa mai mult managerilor pentru ca va avea o singura motorizare si aceea va fi hibrida (2.0 EcoBoost de 187 CP). Pe lista de motorizari pentru noul Ford Mondeo mai sunt si un 2 litri diesel 150 CP, 2 litri benzina EcoBoost de 203 CP si 240 CP.Ford Mondeo

Dintre cele doua modele pe care le-am condus, Wagon 1,5 litri EcoBoost 160 CP si Hatchback 2 litri diesel 180 CP, as alege break-ul pentru sportivitate si tinuta de drum. Ambele motorizari le-am condus numai in treptele 2 si 3 pe intreg traseul, nu am gasit o portiune de sosea in linie dreapta, au fost numai viraje, atat la urcare cat si la coborare. Motorul diesel este foarte silentios chiar si cand il ducem spre zona rosie, in timp ce propulsorul pe benzina are un sunet rafinat de putere la acceleratii puternice. EcoBoost-ul de 1,5 litri se comporta precum un diesel, accelereaza bine de la 1.700 de ture, iar in depasiri se simte mai sportiv.

Ford MondeoPentru a cincea generatie Mondeo, Ford a pregatit un design elegant, care ii confera modelului multa prestanta, poate pentru ca privit din fata, cu noua grila, aduce a Aston Martin, iar privit din laterala hatchback-ul are o linie a caroseriei care seamana cu Tesla Model S.

Ford Mondeo

Inginerii Ford au facut schimbari majore si la interior, in primul rand este mult mai liniste, in al doilea rand este o senzatie de foarte mult spatiu, chiar mai mult decat ai avea nevoie. Schimbarea pe care nu o poti trece cu vederea este data de un nou tip de scaune, mai late, mai moi, mai confortabile si care vin optional cu functii de masaj. In mers, nu simti absolut nimic in noul Ford si asta si datorita suspensiei noi, care pe spate este acum integral-link fata de multi-link la modelul anterior.

Ford Mondeo

O modificare majora este si la manevrabilitate, servodirectia electromecanica a fost imbunatatita si raspunde mult mai ferm la schimbarile de directie. Noul Mondeo poate fi comandat si cu o serie de noi tehnologii, printre care se numara Adaptive Headlamp LED (faruri adaptive cu LED), SYNC generatia 2 si tehnologia Inflatable Rear Seats Belts (Centuri spate cu airbag incorporat).

Ford Mondeo

Ford Mondeo cu motorul de 1,5 litri EcoBoost 160 CP, produs la Craiova, accelereaza pana la 100 km/h in 9,3 secunde si atinge o viteza maxima de 217 km/h.

Lansat in 1993, modelul Ford Mondeo a fost vandut timp de patru generatii in peste 4,5 milioane de unitati pe tot globul.

Date tehnice Ford Mondeo 1,5 EcoBoost 160 CP

Combustibil benzina
Cilindree (cc) 1.498
Putere maxima (CP la rpm) 160 CP la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm la rpm) 240 Nm/ 1.500 - 4.500 rpm
Acceleratie 0-100 km/h (s) 9,3
Viteza maxima (km/h) 217
Cutie manuala cu 6 trepte
Consum mixt (l/100km) 5,9
Masa proprie/masa utila (kg) 1.504
Capacitate portbagaj 488 litri
Capacitate rezervor 62 litri
Lungime/Latime/Inaltime 4.867 / 1.852 / 1.501
Ampatament 2.850 mm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri