El a cerut ca pe site-ul Ministerului Transporturilor sa fie prezentate toate datele publice privind stadiul negocierilor, respectiv cati kilometri vor fi construiti si la ce cost, precum si care sunt obligatiile constructorului si cele ale statului, scrie Mediafax.

In vara anului trecut, la 25 iunie, presedintele Traian Basescu i-a spus noului ministru al Transporturilor, Ioan Rus, dupa depunerea juramantului, sa fie atent la premisele contractarii autostrazii Comarnic-Brasov, precizand ca, din informatiile sale, s-au produs deja acte de coruptie.

Ulterior, Victor Ponta a declarat ca Basescu, a sesizat Directia Nationala Anticoruptie cu privire la atribuirea lucrarilor la autostrada Comarnic-Brasov, in replica purtatorul de cuvant al presedintelui declarand ca afirmatia premierului este mincinoasa. Termenul anuntat de autoritati pentru semnarea contractului de constructie in concesiune a autostrazii Comarnic - Brasov a fost amanat de mai multe ori.

Cele mai recente date transmise de CNADNR pe aceasta tema, furnizate in noiembrie, arata ca sunt in derulare activitatile prealabile semnarii contractelor de finantare si contractului de concesiune de lucrari publice. Nici CNADNR nu furniza, atunci, alte informatii.

Premierul Victor Ponta si fostul ministru al Transporturilor Dan Sova s-au intalnit in ianuarie, la Palatul Victoria, cu reprezentantii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a castigat licitatia pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, prilej cu care cele doua parti au semnat un memorandum de intelegere.

Ponta afirma atunci ca autostrada Comarnic-Brasov, in lungime de 53 kilometri, va fi finalizata in 2017, la un cost estimat de 1,8 miliarde euro, lucrarile de constructie urmand sa inceapa in aprilie. In martie, Sova spunea ca acordul pentru constructia autostrazii va fi semnat in iunie, nu in aprilie, asa cum se anuntase initial, amanarea termenului fiind un lucru "eminamente pozitiv" intrucat statul a reusit sa obtina angajamentul ferm din partea BEI, BERD si Banca Mondiala pentru sustinerea proiectului.

Citeste si:

La 24 iunie, data la care si-a anuntat demisia din functia de ministru al Transporturilor, Sova a afirmat ca acordul va fi semnat "in perioada urmatoare", motivul intarzierii fiind legat de discutiile dintre constructori si finantatorii institutionali.

Ponta vrea acord politic pe Master Plan Transport

Master Planul pe Transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice, altfel nu are rost ca expertii Ministerului Transporturilor sa se apuce de treaba, deoarece va fi un esec in lipsa garantiilor de finantare pe termen lung, a afirmat premierul Victor Ponta.

Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.

In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.