"Ne gandim cum sa atragem o persoana care pleaca de acasa, sau de la job sa vina sa cumpere dintr-o benzinarie MOL, vrem sa oferim alternative. Pentru asta, vrem sa avem produsele cautate si pretul corect. Daca vor fi mai scumpe decat in supermaket, o persoana nu va mai intra a doua oara. In Europa, a disparut trendul in care o persoana intra intr-un supermarket si pleca cu multe cumparaturi, cosul este acum mult mai mic, de aceea MOL mizeaza pe cele mai cautate bunuri de consum. Vom veni cu un nou design si noi oferte pentru a testa piata. Vom face investitii importante pentru asta, avem bani cash. Primele statii MOL din regiunea CEE vor intra intr-un proiect pilot in cateva luni", a precizat Lars Höglund.

Cum arata strategia MOL Retail

  • In primul rand, pentru ca fiecare benzinarie este o mare oportunitate de a vinde si alte produse in afara de carburanti, MOL vrea sa vanda sandwichuri, cafea si alte produse de consum, insa sa fie la fel de bune precum intr-un fast-food sau o cafenea.
  • In al doilea rand MOL va incerca sa afle ce isi doresc clientii in afara de carburanti, in unele tari vin la benzinarie pentru o asigurare de calatorie sau pentru a inchiria o masina
  • un alt lucru important pentru companie este pregatirea angajatilor din benzinarii
  • iar un al patrulea punct este reducere complexitatii, rapiditatea. Lars Hoglund spune ca in viitor "pompele de carburant ar trebui sa aiba un dispay si sa fie alegerea ta daca platesti pe loc sau inauntru. Uneori te grabesti si nu vrei sa intri. Sau de ce sa nu poti comanda un sandwich sau o cafea direct de la pompa si cand intri doar sa platesti".

Suedezul, care are o experienta de peste 25 de ani in vanzari internationale, marketing si management in e-commerce si bunuri de consum, se asteapta ca businessul non-fuel sa creasca cu doua cifre. Lars Höglund a lucrat pentru brandurile Gillette, Pampers, Marte, Braun, Duracell, Snickers, Uncle Ben lui, Whiskas, Braun, Oral'B.

Mai multe branduri de produse in benzinariile MOL

Kinga Daradics, country chairman & CEO, MOL Romania, spune ca vom gasi mai multe branduri de produse in benzinarii si ca urmeaza sa fie lansate servicii noi. "Vrem sa avem mai multe branduri de produse si servicii in benzinarii. Pe unele piete avem asigurari de calatorie in benzinarii sau cost control, ceea ce in trecut nu aveam. Mereu este ceva nou ce isi doresc clientii. Romania pentru noi este o piata cheie, se pozitioneaza in top trei, preluarea celor 42 de benzinarii Agip este un pas important in strategia noastra. Vrem sa crestem businessul. In Europa de Est, Romania este o piata semnificativa, ca numar de locuitori, ca volum. Avem o retea buna de retail in Romania, insa dorim sa o facem si mai atractiva. Credem ca Romania are potential si vrem sa facem in continuare investitii. Romania va ajuta grupul de retail. Am vazut ca anul trecut piata auto a crescut in Romania, este un lucru pozitiv", a spus managerul.

Citeste si:

MOL vizeaza noi investitii in benzinarii si vrea sa fie in top 3

"Ne uitam dupa oportunitati greenfield pentru a ne extinde, dar si dupa achizitia de alte benzinarii. In toate pietele unde suntem prezenti ne propunem sa fim in top trei jucatori, deci si in Romania. Nu facem investitii pe termen scurt, vrem sa fim in Romania un jucator pe termen lung, chiar daca piata are momente de declin sau de crestere trebuie sa trecem prin ele, de aceea vrem sa ne focusam pe servicii non-fuel, pe care oamenii le consuma zilnic, cafea, sandwichuri, alte servicii, o spalatorie auto. Toata lumea face deja asta, insa noi vrem sa fim mai buni ca ei pe fiecare piata. In unele tari avem servicii de inchirieri de masini in benzinarii, care sunt foarte profitabile. Ne gandim si la ce tipuri de combustibili vor fi cautati in viitor, trebuie sa furnizam energie masinilor oricare va fi aceea", a mai spus Lars Höglund.

Grupul ungar de petrol si gaze MOL are in Romania o retea de aproximativ 200 de unitati de distributie a carburantilor. Ca urmare a finalizarii tranzactiei, ENI Romania va fi redenumita MOL Retail Comert. Ulterior, aceasta companie va fuziona cu MOL Romania. Eni a intrat pe piata romaneasca a distributiei de carburanti in 1995 si opera 42 de benzinarii sub marca Agip. MOL este activ pe segmentul distributiei de carburanti din Romania din 1995. MOL Romania a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri de 979 milioane de euro, in urcare cu 5,1% fata de nivelul atins in anul anterior, si a raportat un profit de 20,3 milioane de euro, in crestere de la 17 milioane de euro in 2012. Cea mai mare retea de benzinarii din Romania este controlata de OMV Petrom, parte a grupului austriac OMV. OMV Petrom are peste 500 de statii, cu care detine o cota de piata de 34%.

MOL a finalizat achizitia benzinariilor ENI

MOL a finalizat achizitia benzinariilor ENI