Investigatia se concentreaza pe cinci angajati ai VW si se refera la taxe in valoare de mai multe milioane de euro care nu au fost platite de proprietarii de masini, din cauza subevaluarii nivelului emisiilor de doixid de carbon ale automobilelor grupului, a declarat un purtator de cuvant al procuraturii din Braunschweig, localitate aflata in apropierea sediului central al VW din Wolfsburg.

Cel mai mare producator auto din Europa a recunoscut pe 3 noiembrie sa datele referitoare la emisiile de dioxid de carbon a circa 800.000 de automobile sunt false si a estimat ca despagubirile care vor fi acordate clientilor si alte costuri legate de practica inselatoare s-ar putea ridica la 2 miliarde de euro.

Nivelul emisiilor de dioxid de carbon determina marimea taxelor platite anual de proprietarii automobilelor.

Citeste si:

Problema emisiilor de dioxid de carbon ale automobilelor grupului a aparut dupa ce VW a admis in septembrie ca a instalat un soft ilegal pe 11 milioane de masini diesel, pentru reducerea nivelului noxelor in timpul testelor de laborator.

Pentru remedierea problemelor, VW va lansa anul viitor cea mai mare rechemare in service din istoria industriei auto europene.