Inspectorii Registrului Auto Roman au sanctionat 90 de vulcanizari, dintre care 41 erau neautorizate (unele dintre ele in curs de autorizare). Vulcanizarile respective nu intocmeau (sau nu intocmeau corect) actele de garantie pentru activitatile prestate; nu efectuau sau nu inregistrau inspectiile finale; nu mentineau conditiile initiale de autorizare (de ex. nu aveau verificari metrologice in termen de valabilitate la sculele si dispozitivele din dotare).

In urma controalelor s-au aplicat amenzi contraventionale in valoare totala de 162.000 lei. De asemenea, s-a oprit activitatea a 42 de unitati.

Lipsa unui lucrator calificat sau a unor scule si utilaje adecvate pot duce la defectiuni precum:

- strangerea insuficienta a prezoanelor sau piulitelor duce la ovalizarea gaurilor de strangere a jantei sau poate duce la pierderea rotii in mers;
- strangerea prea puternica, peste cuplul de strangere indicat, poate duce la intinderea materialului surubului si la ruperea acestuia, in timp;
- o presiune prea scazuta in anvelope duce la uzura neuniforma a anvelopei si la cresterea rezistentei la rulare (ceea ce are ca efect cresterea consumului de cumbustibil);
- o presiune prea mare in anvelope duce la uzura mai accentuata a zonei centrale a benzii de rulare fata de zonele laterale;
- deteriorarea filetului datorita utilizarii pistolului cu aer inca de la inceputul strangerii; prezonul trebuie infiletat la inceput (primele doua spire ale filetului) cu mana, pentru a nu intra stramb, ceea ce ar duce la distrugerea filetului.
- echilibrarea rotii pe masina de echilibrat roti trebuie facuta obligatoriu; lipsa unei bune echilibrari se traduce in mers, la anumite viteze, prin vibratii sau batai.