Recomandari pentru pornirea motoarelor pe timp de iarna:

  • asigurati-va ca toti consumatorii electrici sunt opriti: radio, degivrare, aeroterma, lumini
  • puneti contactul si asteptati stingerea martorului “bujii incandescente” din bord. Daca temperatura este extrem de redusa, repetati punerea contactului pentru incalzirea suficienta a aerului din motor.
  • dupa pornire, asteptati doua minute inainte de a pleca de pe loc pentru a se incalzi uleiul de motor, lichidul de racire, uleiul din cutia de viteze
  • dupa punerea in miscare, pentru a proteja si mari durata de viata a motorului si transmisiei, precum si pentru evitarea patinajelor, este indicat sa nu turati excesiv motorul si sa efectuati schimbarea vitezelor la o turatie redusa – la majoritatea motoarelor diesel, sub 2.000 de rotatii pe minut.
  • faceti plinul, deoarece o cantitate mai mare de carburant in rezervor se raceste mai lent. In plus, daca mentineti rezervorul plin nu ramane loc pentru aer care poate condensa - picaturile de apa se scurg in motorina, ii deterioreaza calitatea si pot ingheta apoi in filtrul de carburant.
  • porniti periodic motorul. In timpul functionarii motorului, carburantul din rezervor se amesteca cu cel recirculat din motorul cald, prin asa numita conducta de retur.

Motorizarile diesel pornesc mai greu iarna, de aceea este foarte important sa alimentam cu o motorina aditivata si sa avem bujii bune. "In cazul motorinei obisnuite, parafina din acest tip carburant formeaza cristale cand temperatura scade sub -7°C, ceea ce blocheaza alimentarea motorului," spun reprezentantii MOL Romania, care recomanda motorina de iarna, cum este EVO Diesel.

Soferii care ies din oras in conditii de ger si viscol trebuie sa aiba asupra lor o trusa cu lanturi antiderapante adecvate, sac de nisip, sare, lopata pentru zapada, perie de zapada, racleta pentru gheata, prosoape de hartie, o patura calduroasa, haine de schimb, mancare si apa pentru situatii de urgenta.