Cea de-a doua editie a cursei cu masini electrice in jurul lumii, 80edays, va lua startul pe 16 iunie 2016, in fata Arcului de Triumf din Barcelona.

Participantii vor parcurge peste 25.000 km prin 20 de tari si pe trei continente, inclusiv in Romania.

Castigatorul primei curse organizate in 2012 in jurul lumii este Rafael de Mestre, care a condus 127 de zile modelul 100% electric Tesla Roadster. El a devenit astfel primul om din istorie care a avut o aemenea reusita in mai putin de 200 de zile. Rafael de Mestre a primit la Bucuresti premiul ENERGY GLOBE Awards, pentru ca a facut inconjurul lumii cu o masina 100% electrica. Acesta a plecat din Barcelona pe 11 mai 2012, a facut inconjurul lumii parcurgand 15 tari si a revenit la punctul de plecare pe 14 septembrie dupa aproape 4 luni de calatorie.

Inregistrarea participantilor pentru editia din 2016 a 80edays, ELDURO, s-a incheiat si 12 echipe internationale sunt pregatite sa faca istorie in cel mai provocant test de anduranta pentru vehicule electrice.

Regulile 80edays

Pentru inscrierea in cursa taxa a fost de 10.000 de euro, iar toate masinile care vor face inconjurul lumii, peste 25.000 km, in 80 de zile vor primi 5.000 de euro inapoi. In fiecare masina se accepta pana la doi soferi. Principala regula este ca soferii sa respecte viteza legala in tarile prin care trec. Toate automobilele vor fi monitorizate prin GPS. In cateva tari vor exista echipe tehnice care vor asigura asistenta.

80edays

Astfel, se va transmite un mesaj puternic catre industria producatoare de vehicule ca tehnologia sustenabila este singura cale spre progres. Viitorul energiei sustenabile, curate si regenerabile depinde de schimbarea de la combustibilii fosili catre energia electrica. Rafael de Mestre, initiatorul si organizatorul 80edays, crede ca evenimentul din 2016 va trage un semnal puternic pentru industria producatoare de masini.

”Entuziasmul legat de acest eveniment este justificat pentru ca foarte multi oameni cred in masinile electrice si considera ca ele constituie viitorul. Cursa din 2012 a dovedit ca masinile electrice pot fi conduse oriunde in lume si oamenii isi pot reduce astfel amprenta de carbon. In acest an speram ca industria auto sa realizeze ca nu exista niciun rau cu masinile electrice; doar bine!”, a declarat de Mestre.

In timp ce majoritatea echipelor vor participa cu masini rapide provenind de la producatorul auto Tesla, echipa din Ungaria va demonstra ca transportul sustenabil are un loc si in ceea ce priveste transportul public. Echipa ungara va conduce autobuzul electric inovativ Modulo, produs de Evopro.

Jutta Kleinschmidt, prima si singura femeie din istorie care a castigat raliul Paris-Dakar, va avea rolul de arbitru in ceea ce priveste regulile evenimentului 80edays.

Intr-o incercare de a diminua amprenta gazelor de sera produse in timpul evenimentului, participantii 80edays vor planta copaci prin anumite locuri in care trec. Echipele vor masura parametri precum temperatura si radiatiile de pe traseu pentru a fi comparate cu valorile de la evenimentul din 2020, 80edays ZERO.

Provocarea 80edays 2012-2016-2020 urmareste sa accelereze tranzitia catre mobilitate sustenabila prin organizarea celei mai mari competitii in jurul lumii cu masini electrice 100%. Pregateste-te pentru 80 de zile electrifiante, care va vor arata ca masinile electrice au devenit deja alegerea pentru soferii care doresc putere curata, silentioasa si sustenabila in orice climat si pe orice tip de drum.

80edays in 2012

- Rafael de Mestre a condus modelul electric Tesla Roadster
- Durata: 11 mai- 14 septembrie- 127 zile pentru a termina cursa
- Circumnavigatie: Din Barcelona pana in Barcelona 60 zile conduse+ 60 zile de asteptare
- Tari strabatute: Spania- Andorra- Franta- Elvetia- Germania- S.U.A- China- Kazakhstan Rusia- Ucraina- Romania- Ungaria- Austria
- Kilometri parcursi: peste 28.000
- Costuri: electricitate: 300 euro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri