Oferta MAN in valoare de 10,3 miliarde de euro a intampinat rezistenta puternica din partea conducerii companiei suedeze si a actionarului principal Investor, condus de familia Wallenberg.

Scania respinsese, in octombrie, prima oferta facuta de constructorul german. Refuzul prezent survine dupa ce MAN a depus, saptamana trecuta, oferta formala si termenii.

"Consiliul de conducere recomanda unanim actionarilor Scania sa nu accepte oferta. Consiliul de conducere Scania considera ferm ca oferta MAN subevaluaeza Scania", se spune in comunicatul de vineri.

In octombrie, Scania anuntase ca va plati actionarilor cate 35 de coroane pentru o actiune, in 2006. Reprezentantii Scania anuntasera, joi, ca e posibil sa faca o plata suplimentara si in 2007. "Conducerea Scania considera ca firma va putea face plati suplimentare de pana la zece miliarde de coroane suedeze, inclusiv dividendele obisnuite, adica 50 de coroane pentru o actiune", se mai precizeaza in comunicat.

Cotatia actiunilor Scania a crescut cu 1,7%, la 473 de coroane, in timpul sedintei de tranzactionare, in timp ce actiunile MAN au scazut cu 2,2%.

Entitatea creata prin fuziunea MAN-Scania ar putea deveni liderul european de piata, in domeniul constructiei de camioane si ar putea concura cu grupuri mondiale ca DaimlerChrysler si Volvo, datorita avantajelor oferite la cumparare, distributiei de componente si retelelor de servicii.

Citeste si:

Reprezentantii Scania au declarat ca o fuziune ar putea, pe termen lung, crea o companie puternica, doar daca este creata si administrata cu grija.

"Pe termen scurt, totusi, aceasta afirmatie ar putea fi mult supraestimata. Pentru Scania, consolidarea este o posibilitate, nu o necesitate, iar oferta prezenta subevalueaza substantial Scania", a declarat purtatorul de cuvant al consiliului de conducere Scania, Peggy Bruzelius.

Compania suedeza a precizat si ca, din cauza garantiilor solide acordate muncitorilor in contractele negociate intre MAN si sindicate, orice disponibilizari ar fi foarte nepopulare in Suedia.

Reprezentantii MAN respinsesera, joi, posibilitatea oricaror concedieri ale personalului de productie de la fabricile suedeze. MAN a anuntat si ca entitatea fuzionata ar creste mai rapid si ar castiga cote de piata mult mai usor decat oricare dintre companii individual.

Tranzactia va fi decisa de cei doi mari actionari ai Scania, Volkswagen si familia Wallenberg. Volkswagen sustine, in principiu, fuziunea, dar a lasat deschise toate posibilitatile, daca Scania si MAN nu pot ajunge la un acord referitor la termeni.