Pe plan intern, vanzarile Dacia au scazut cu 5% in 2006 atat din cauza scoaterii din productie a camionetei in decembrie, cat si din cauza ca gama Dacia are doar doua modele, in timp ce alti producatori au chiar peste zece. In plus, Dacia a decis sa se concentreze asupra pietlor externe, unde cererea e in crestere, iar in cursul acestui an va investi aproximativ 100 milioane euro pentru cresterea capacitatii de productie de la 800-900 de masini pe zi, la 1.400 de masini pe zi la inceputul lui 2008.

Franta a fost cea mai importanta piata externa pentru Dacia, cu 18.742 de masini vandute in 2006, iar pe locul secund s-a situat Marocul cu 12.750 de masini vandute. In Maroc, Dacia a inceput sa produca Logan in ultimul trimestru din 2005, iar in prezent este lider de piata. Algeria, cu 8.573 de unitati vandute, e considerata de oficialii Dacia una din tarile surpriza, in timp ce locul patru in topul vanzarilor externe e ocupat de Turcia cu 7.356 de masini comercializate in 2006. Germania si Spania ocupa locurile urmatoare, cu peste 6.000 de unitati Logan vandute in fiecare dintre tari.

Anul acesta Dacia a exportat peste 40% din totalul productiei de Logan de la Pitesti, insa Francois Fourmont, director general Dacia, spunea in noiembrie pentru NewsIn ca in 2007 e posibil ca volumul exporturilor sa il depaseasca pe cel al vanzarilor din tara.Dupa 2008, cand Dacia va produce la Mioveni in jur de 350.000 de unitati, doua treimi din masini s-ar putea duce catre pietele straine.

In afara exporturilor de automobile complete, compania a expediat anul trecut peste 91.000 de colectii de piese catre uzinele care asambleaza Logan in Rusia, Maroc si Columbia. In acest an va incepe productia Logan in India si Iran, iar Dacia a inceput deja sa trimita colectii de piese catre aceste noi destinatii. Numarul colectiilor pe care Dacia le va expedia in strainatate ar putea peste cativa ani sa treaca de jumatate de milion de unitati anual, iar productia Logan pe plan mondial va fi de cel putin trei ori mai mare decat cea de anul trecut cand grupul Renault a produs 247.000 de unitati din acest model.

Dacia va lansa o noua motorizare diesel pentru gama Logan

Dacia va lansa in toamna acestui an o noua motorizare diesel pentru gama Logan, dupa ce anul trecut 42% dintre masinile vandute de constructor pe piata romaneasca au avut motor diesel, a spus la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale, directorul comercial Dacia, Jacques Daniel.

Citeste si:

Reprezentantul Dacia nu a dat detalii suplimentare despre puterea motorului diesel care va fi introdus la finalul anului. Producatorul a introdus motorizarea diesel pentru Logan berlina in septembrie 2005, cand a lansat varianta Logan 1,5 dCi de 65 de cai putere. In 2006, Logan diesel a fost lansat si pe pietele externe, insa cu o varianta de motorizare cu cinci cai mai puternica decat cea din tara.

Din octombrie 2006, de la lansarea in Romania a modelului break Logan MCV, Dacia ofera si pentru acesta un motor diesel 1,5 dCi de 70 de cai putere.

In prezent, in functie de dotari, Logan berlina diesel costa intre 7.700 si 10.000 de euro, in timp ce la Logan MCV, varianta diesel, costa in standard intre 9.700 euro si 11.200 euro pentru versiunea in cinci locuri, si intre 10.100 si 11.600 euro pentru cea in sapte locuri. Pe termen scurt, Dacia nu va modifica preturile, insa pe teremen lung compania nu a exclus o posibila majorare ca urmare a schimbarilor din noul Cod Fiscal care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2007.

Anul trecut, Dacia a vandut in Romania 96.044 autoturisme Logan, cu 9% decat in 2005. Per total, vanzarile Dacia in Romania au scazut cu 5% anul trecut, din cauza scaderii vanzarilor gamei de autoutilitare de la 20.192 de unitati in 2005, la 11.733 anul trecut. Interesul clientilor pentru utilitarele Dacia (camioneta) a scazut deoarece acestea se aflau la final de generatie, iar Dacia a incetat productia lor in decembrie 2006, urmand ca noul Logan furgon sa fie lansat la sfarsitul lui ianurie 2006.

In primele unsprezece luni ale anului trecut, ponderea autoturismelor diesel vandute pe piata romaneasca era de 39,9% din total. La masinile din import, procentul a fost mai mare decat la Dacia, situandu-se in jurul a 50% din total. Ponderea vanzarilor de automobile diesel pe pietele europene variaza intre 30% si 70% si este mare in tarile unde benzina este cu mult mai scumpa decat motorina.