Un purtator de cuvant a afirmat ca CE doreste reducerea cu 25% a emisiilor de dioxid de carbon, obiectiv realizabil prin imbunatatirea tehnologica a motoarelor, utilizarea pe scara mai larga a biocombustibililor si a unor anvelope mai bune.

Detalii legate de acest proiect, care a starnit controverse in cadrul comisiei, vor fi dezvaluite miercuri, cu o intarziere de 2 saptamani.
Comisarul european pe probleme de mediu, Stavros Dimas, a sustinut obtinerea reducerii cu 25% a emisiilor numai ca urmare a investitiilor companiilor producatoare de automobile, intrand astfel in conflict cu Guenter Verheugen, comisarul german pentru industrie.

Surse din piata afirma ca propunerea lui Dimas ar insemna o crestere a pretului masinilor noi cuprinsa intre 600 si 2 500 de euro.

Citeste si:

Rapoartele de la Brussels arata faptul ca masurile propuse de CE sunt indreptate catre atingerea nivelului unor emisii medii de 120g de CO2 pe kilometru pana in 2012, cu 25% mai putin fata de cel din 2005 de 162g/km.

Producatorii europeni de automobile convenisera in cadrul unei intalniri ce a avut loc in 1998 sa atinga pana in 2008-2009 un prag de 140g/km, dar, in prezent, obiectivul pare imposibil de atins. Acestia sustin ca motoarele mai mici si mai putin poluante nu starnesc interesul consumatorilor si ca exista si metode mult mai eficiente de reducere a emisiilor decat o tehnologie noua si costisitoare, metode precum decongestionarea traficului si schimbarea comportamentului soferilor.

Sectorul transporturilor este singurul din Europa care a cunoscut cresteri dramatice in ceea ce priveste emisiile de CO2 in ultimii 15 ani.