Grupul Renault vrea sa vanda, pe plan mondial, anul acesta, 400.000 de automobile Logan, in crestere cu 60% fata de 2006, pe fondul inceperii productiei in Iran, India si Brazilia, a scris joi cotidianul francez Le Monde.

Grupul Renault a inceput, in martie, comercializarea modelului Logan in Iran, iar pana la finele anului estimeaza ca va produce 100.000 de unitati in tara asiatica. in aprilie va incepe productia in India, unde pana la finele anului sunt estimate 30.000 de unitati, in timp ce la finalul primaverii va demara productia modelului si in Brazilia, mai scrie Le Monde.

Romania va ramane cel mai important centru de productie a Logan, cu peste 200.000 unitati in acest an, in timp ce in Rusia, unde Logan e vandut sub sigla Renualt, productia va fi in jurul a 80.000 de unitati. Grupul Renault asambleaza Logan in Maroc si Columbia, cu volume mai mici, numarul tarilor in care e produsa masina "cu pret redus" ajungand la cinci.

Le Monde noteaza ca programul Logan a inceput sa fie rentabil si va ajuta grupul Renault ca in 2009 sa-si atinga marja operationala de 6% stabilita la inceputul lui 2006.

Citeste si:

Anul trecut s-au vandut pe plan mondial 248.000 de unitati Logan, iar capacitatea maxima de productie ar putea ajunge la 700.000 - 900.000 de unitati in 2009. Gama Logan cuprinde in prezent trei modele: berlina, break-ul numit MCV si furgonul numit Logan VAN. Gama va avea sase modele peste doi ani, iar al patrulea model va fi lansat in Brazilia spre finalul acestui an, inaintea lansarii europene programata pentru 2008, au declarat marti reprezentantii grupului la salonul auto de la Geneva.

Renualt deruleaza un amplu program de reducere a costurilor de productie, iar pentru noua generatie a modelului de clasa mini Renault Twingo, care a fost lansat la salonul de la Geneva, costurile de productie au fost reduse cu 30%. Versiunea break a noului Clio care va fi lansata la anul va fi produsa cu economie de 35% datorita folosirii unei platforme comune cu Twingo, mai noteaza Le Monde.

Grupul Renault, care cuprinde marcile Renault, Dacia si Samsung, a vandut anul trecut aproape 2,5 milioane de vehicule, iar Logan a avut o pondere de 10%. Daca previziunea grupului se va confirma, ponderea gamei Logan se va apropia de 20% in 2007.